Home // Blog // Notes du Patch du Mardi 24 Août 2021

Patch 8.8

Le Tourbillon Perpétuel | Notes de Mise à Jour

   Nouveaux Costumes de Dieux

 

Nouveau Dieu Grec

Charybde

Le Tourbillon Perpétuel

Fonds d’Ecran :

Marée Déchaînée (Raging Tides)

  • La Vitesse d’Attaque de Charybde augmente en même temps que sa Marée. Les Attaques de Base réussies accroissent sa Marée. Charybde inflige moins de dégâts des effets des objets.
    • Vitesse d’Attaque de la Marée : Augmentation de la Vitesse d’Attaque de 10+0,75% par Niveau à Marée haute
    • Réduction : Réduction des dégâts des objets de 35%
    • Attaques de Base : 2% de Marée par coup

Tir Transperçant (Spike Shot)

  • Charybde dévoile la Gueule du Gouffre et tire de grosses piques pendant un court instant infligeant alors des dégâts d’Attaques de Base. Ces projectiles traversent les Sbires et sont plus larges et plus rapides que les Attaques de Base. En touchant un Dieu ennemi ou un mur, la pique explose en infligeant des dégâts supplémentaires.
    • Dégâts aux Sbires : 60/70/80/90/100% de Contribution Physique
    • Dégâts d’Explosion : 10/15/20/25/30 (+10% de votre Puissance Physique)
    • Marée à l’Explosion : 2% de Marée par coup
    • Durée : 4s
    • Coût : 50/55/60/65/70
    • Temps de Rechargement : 14s

Chavirement (Capsize)

  • Charybde absorbe l’eau des alentours avant de tirer une salve rapide depuis la Gueule du Gouffre. Les ennemis touchés subissent un Ralentissement progressif et une Réduction de leur Protection Physique. Cette compétence peut être canalisée plus longtemps, consommant alors la Marée lors du déclenchement, élargissant l’attaque, renforçant les malus et infligeant alors plus de dégâts. Jusqu’à 40% de la Marée peut être absorbée.
    • Dégâts : 80/130/180/230/280  (+85% de votre Puissance Physique)
    • Dégâts bonus : 30%
    • Ralentissement : 40% à Marée haute
    • Réduction de la Protection Physique : 40% à Marée haute
    • Durée : 4s à Marée haute
    • Coût : 60/65/70/75/80
    • Temps de Rechargement : 16/15/14/13/12s

Forme de Tourbillon (Whirlpool Form)

  • Charybde plonge dans le tourbillon qu’elle crée, s’étend et dévoile le terrible Gouffre. Charybde se déplace plus rapidement et inflige des dégâts aux ennemis pris dans la zone. Cette compétence peut être amplifiée en la réactivant au prix de 30% de la Marée.Ce faisant, les dégâts infligés sont accrus ainsi que la Vitesse de Déplacement, conférant des dégâts supplémentaires et un Repoussement en l’Air à la fin. Quand elle est immergée, Charybde est inciblable et immunisée aux dégâts pendant jusqu’à 3s.
    • Dégâts : 10/15/20/25/30  (+5% de votre Puissance Physique) toutes les 0,5s
    • Dégâts amplifiés : 20/30/40/50/60  (+10% de votre Puissance Physique) toutes les 0,5s
    • Dégâts de fin : 60/100/140/180/220  (+65% de votre Puissance Physique)
    • Vitesse de Déplacement : 20%
    • Vitesse de Déplacement Amplifiée : 40%
    • Coût : 70/75/80/85/90
    • Temps de Rechargement : 17/16,5/16/15,5/15s

La Faim du Gouffre (The Maw Hungers)

  • Charybde révèle son vrai visage, devenant Immunisée aux Effets de Contrôle pendant 6s et gagnant un bonus de Vitesse de Déplacement. Elle peut effectuer une attaque puissante en envoyant la Gueule du Gouffre, blessant et transportant les ennemis touchés avant de les mâcher, les blesser à nouveau et les Etourdir. Si elle tue un Dieu ennemi grâce à cette attaque, elle gagne 6s supplémentaires et peut attaquer à nouveau.
    • Dégâts de la Charge : 60/90/120/150/180  (+20% de votre Puissance Physique)
    • Dégâts de la Morsure : 300/400/500/600/700  (+150% de votre Puissance Physique)
    • Vitesse de Déplacement : 35%
    • Durée de l’Etourdissement : 1,3s
    • Coût : 100
    • Temps de Rechargement : 90s

 

 

Nouveaux Costumes de Dieux

Rāvaṇa Bête Polaire (Polar Beast)Exclusif | Le Tribunal de MinuitFonds d’Ecran :

Khépri Confiserie (Confectionary)Exclusif | Le Tribunal de MinuitFonds d’Ecran :

Sobek Navi-gator Solaire (Solar Navi-gator)Exclusif | Coffre Croisade SpacialeFonds d’Ecran :

Charybde Eaux Tourbillonnantes (Whirling Waters)Recoloré StandardFonds d’Ecran :

Charybde Montée (Ascended)Recoloré du Pass de Saison 2021Fonds d’Ecran :

Charybde Costumes de MaîtrisesCostumes de MaîtrisesFonds d’Ecran :

Râ Mage Mystique (Mystic Magus)Exclusif | OdysséeFonds d’Ecran :

Danzaburou-danuki Kero KeroExclusif | OdysséeFonds d’Ecran :

Chtulhu Mania Cartoon (Toon Mania)Illimité | OdysséeFonds d’Ecran :

Zhong Kui Le Plus Grand Fan de Neith (Neith’s Biggest Fan)Exclusif | OdysséeFonds d’Ecran :

Heimdall Deux Flics au Valhalla (Valhalla Vice)Exclusif | OdysséeFonds d’Ecran :

Bacchus Classique (Classic)Standard | Evénement du CalendrierFonds d’Ecran :

Thanatos Dévastateur Draconique (Draconic Devastator)Exclusif | Coffre OdysséeFonds d’Ecran :

Neith Androïde Sakura (Sakura Android)Exclusif | Coffre SakuraFonds d’Ecran :

Jörmungand Malverciel (Malworm)Exclusif | OdysséeFonds d’Ecran :

  Planning de Mise à jour

10 Août

  • Evénement Le Tribunal de Minuit
  • Coffre Croisade Spaciale

24 Août

  • Charybde
  • Odyssée
  • Evénement du Calendrier
  • Coffre Odyssée
  • Coffre Sakura

7 Septembre

  • Mise à Jour Bonus 8.8 – Plus de détails bientôt !

Qualité de Vie

  • Général
  • Le tableau de classement des Ligues va subir des corrections et une refonte. Il n’est pas encore prêt pour cette mise à jour, mais c’est une priorité pour les mises à jour futures.

Corrections de Bugs

Interface

  • Echange de Rôles
    • Correction d’un problème où les échanges de rôles pouvaient ne pas être effectifs malgré acceptation ou au contraire effectifs quand refusés.
  • Cadre de Chargement Neo-Olympie
    • Correction d’un problème où le cadre ne chargeait pas correctement.
  • Spectateur
    • Correction d’un problème où le mode spectateur ne montrait pas les tickets restants pour l’Arène.

Jouabilité Générale

Draugr

    • Correction d’un problème où le Repoussement en l’Air de Draugr ignorait les Immunités aux Repoussements.

Dieux

  • Ah Puch
    • Corrections de problèmes de textures pour le costumes Envahisseur Galactique.
  • Zhong Kui
    • Le costume Nekomancien ne sera plus en pose T à l’écran de sélection des Dieux.
  • Kukulkan
    • Correction d’un problème où certains Costumes pouvaient avoir des problèmes d’animation à l’écran de victoire/défaite.
  • Janus
    • Correction d’un problème où le Costume Bourreau Présidentiel ne montrait pas le cibleur des portails à très longue distance.
  • Perséphone
    • Correction d’un problème où Ruée vers l’Or pouvait infliger plus de dégâts que prévu sur les Sbires et monstres de la Jungle.

Objets

  • Capuche en Cuir
    • Correction d’un problème de portée du passif de 66 unités au lieu de 55.
  • Lame Cachée du Mannequin
    • Mise à Jour du texte de description pour indiquer qu’il s’agit de pourcentage de la Santé maximale.
      • NOTE : Ca a toujours été le cas et, vu l’équilibrage, il a été considéré qu’il était mieux de corriger le texte plutôt que l’effet.
    • Correction d’un problème où cet objet n’infligeait pas le bon pourcentage de Santé en dégâts aux boss de la Jungle et aux Sbires.
  • Pièce de Charon
    • Correction d’un problème où cet objet conférait 15 de PdS5 plutôt que 7.
  • Prophète de la Jungle
    • Correction d’un problème où les effets spéciaux disparaissaient avant la fin du bonus.

Equilibrage

Modes de Jeu

Retour de la Joute Chinoise (Saison 3) !

Classic Joust has had its time and now we must move on. We gathered a lot of interesting gameplay data from these last 2 updates, where Joust playtime actually increased for a good few weeks before leveling back out to the average amount. Even with some rather intensely negative comments from certain SMITE communities, classic joust never dropped far below the recent average.
We are excited to move onto the next Joust map in the rotation – Chinese Joust which originally debuted in Season 3! There were some issues with XP trailing behind Gold in this map as well, so the splitting coefficient has been updated to match moden SMITE maps. There are also some smaller QoL and bug fix updates, but no major balance changes. We know this map is highly anticipated and we can’t wait to have you all playing on it again!

    • Remplacement de la Joute et du Duel pour les parties Normales, Co-op et Classées
    • La Joute Classique reste disponible pour les Parties Personnalisées.
  • Modifications de la Joute S3
    • Prix de la Mort et Bienfaisance ne sont pas disponibles sur cette carte.
    • Augmentation du partage de bonus d’EXP de 0 à 0,65.
    • Ajout d’un bonus de Vitesse hors-combat depuis la fontaine au début de la partie.
    • Les Tortues du Camp de Mana peuvent être frappées pendant leur arrivée, une fois sorties du sol.
    • Le Roi Démon Taureau peut dorénavant être frappé pendant son arrivée, dès son atterrissage.
    • Les Camps de dégâts sont dorénavant des Tigres de Corruption de Jade.
    • Réduction du volume de quelques bruits ambiants.

Conquête

Since the Mid Season Update, jungle buff camps have some more complex interactions, which we are slightly adjusting the rules to. In the next update, you will need to clear and pick up a new enhanced buff to keep that aspect of the buff, and the green buff will no longer freeze enhancement durations. We want each “round” of enhanced buffs to be its own unique game loop, and the previous system allowed players to keep enhancements much longer than intended, and also prevented certain types of buffs from refreshing properly.” The Dragur has become a fun mini-objective, which has added some new gameplay options to the Duo Lane. The objective provides gold and experience, but we would like to see people value its buff effect a bit more, so that is being buffed.

    • Règle de Ramassage des Bonus
      • Annulation du comportement de Ramassage
      • Ramassage d’un Bonus Renforcé en ayant déjà un Bonus Renforcé
        • Les effets Normaux et Renforcés sont rafraîchis.
      • Ramassage d’un Bonus normal en ayant déjà un Bonus Renforcé
        • Les effets Normaux sont rafraîchis.
      • Ramassage d’un Bonus Renforcé en ayant déjà un Bonus normal
        • Les effets Normaux sont rafraîchis.
    • Le bonus de Support ne bloquera plus la durée de l’effet Renforcé.
    • Sbires
      • Correction d’un problème où les Sbires de Couloir pouvaient parfois ignorer les Dieux ennemis qui entrent dans leur champ de vision.
    • Draugr
    • Ajout d’un son de mort général.
    • Réduction du volume de son arrivée et de sa mort.
    • Correction d’un problème où son Repoussement en l’Air pouvait affecter des cibles Immunisées aux Effets de Contrôle ou aux Repoussements.
    • Bénédiction de Draugr
      • Augmentation de l’Atténuation des Dégâts des Structures de 5% par cumul à 7% par cumul (de 15% au total à 21% au total).

Objets

Objets de Démarrage de Support

Support starter items currently can be upgraded at level 17 which is different from the requirement of 20 on our other starter upgrades. This was selected at the start of Season 8 as it seemed to put supports in line with upgrading it around the time of all other members of their team. The removal of boots in 8.7 as well as the continued optimization of Season 8 by our players has drawn attention to a different issue; how much gold Supports have to upgrade with. We are lowering the cost to upgrade Support Starter items to better reflect the current pacing of Conquest’s end game.

  • Drapeau de Guerre, Don de la Sentinelle et Bienfaisance ne coûtent plus que 1250 d’Or à améliorer.
  • C’est un deuxième bonus au fait que leur prérequis est de n’être que Niveau 17.

Bracelet d’Eclat (Bracer of Radiance)

Bracer of Radiance saw some experimentation, and while it seems successful from our data it lacks some impact that makes it feel worthwhile. We are increasing the potency of the buffs it provides to reward strong placement and reward players who utilize the aura. It is also getting a new icon, better reflecting its new radiant visuals!

  • A une nouvelle image !
  • Augmentation de l’aura de Vitesse de Déplacement de 10% à 15%.

Bracelet d’Eclat Amélioré (Upgraded Bracer of Radiance)

  • Augmentation de l’Aura de Vitesse de Déplacement de 10% à 15%.
  • Augmentation de l’Aura de Puissance de 10% à 15%.

Lance Scindante (Sundering Spear)

Sundering Spear has continued to bring high impact with its rework, with improved flexibility making it quite potent. We are decreasing the frequency at which you get charges of Sundering Spear while taking some of the followup damage the upgrade provides. This should bring its power level more in-line with other offensive relic choices.

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 110s à 125s.

Lance Scindante Améliorée(Upgraded Sundering Spear)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 110s à 125s.
  • Réduction de l’Amplification des Dégâts de 10% à 7%.

Pièce de Charon (Charon’s Coin)

This high value token has certainly been sought after by Mages. A core to most builds its combination of utility, penetration, and power makes it a solid choice. We found an issue where Charon’s Coin was providing more HP5 than intended; but felt fixing that along wasn’t quite a strong enough nerf for the value this item provides. A hit to its overall power will allow other Penetration items to better compare.

  • Réduction de la Puissance Magique de 80 à 70.
  • Cette modification s’applique également à la forme améliorée.

Marteau Gelé (Frostbound Hammer)

Frostbound Hammer has seen a strong amount of play at mid levels of play, providing strong defensive potential with its health with strong lockdown potential that can feel frustrating to fight against. We are lowering all these strengths by just a hair; making it feel more fair when playing against.

  • Réduction de la Santé de 300 à 250.
  • Réduction du Ralentissement de Vitesse de Déplacement de 30% à 25% pour les Attaques de Corps-à-Corps.
  • Réduction du Ralentissement de Vitesse de Déplacement de 20% à 15% pour les Attaques à Distance.

Couronne de l’Empereur de Jade (Jade Emperor’s Crown)

In this Patch you will see quite a few tank items that have seen limited play for some time get some buffs. We want to ensure that Support and Tank players feel like their utility options allow them to answer different situations rather than always ignoring these options. Jade Emperor’s Crown is especially potent against low power, high attack speed builds; hitting their damage outputs especially hard. A boost to this aura should help it excel in these situations.

  • Augmentation de la Réduction de la Puissance Physique de 20 à 25.

Peau du Lion de Némée (Hide of the Nemean Lion)

Hide of the Nemean is another tank option that hasn’t seen much play since a round of nerfs. The change to how many prots are required for block stacks really limited the use case of this item. Since Shell not longer provides even more block stacks and item that provides them more frequency has an application to fill that is currently open.

  • Augmentation de la Protection Physique de 75 à 80.
  • Réduction de la Protection nécessaire par cumul de bloc de 120 à 100 (annulation).

Rempart d’Espoir (Bulwark of Hope)

Bulwark of Hope has not been relevant for a long time, with stats that don’t appear bad but with nothing strong enough to pick it up over other choices. We are beefing up the protections it provides while changing the shield to scale with health; giving high health builds some extra synergy to play with.

  • Augmentation de la Protection Magique de 60 à 80.
  • Le Bouclier conféré par Rempart d’Espoir est dorénavant de 15% de la Santé maximale du porteur plutôt que de 150+10 par Niveau.

Pierre de Fal (Stone of Fal)

Stone of Fal’s rework offered a reward to supports (or carries looking to box) who could find windows to mix it up with their opponents. The stats and payoff however were not there to make this change in gameplay feel rewarding. A solid boost to its defense with a more rewarding proc should alleviate that and open it up to more experimentation.

  • Augmentation de la Santé de 150 à 200.
  • Augmentation de la Protection Physique de 30 à 40.
  • Augmentation de la Protection Magique de 30 à 40.
  • Augmentation du Bonus du Passif de 2% à 3% par cumul.

Marteau d’Epine Noire (Blackthorn Hammer)

Blackthorn Hammer had its moment with the other hammers but was quickly nerfed and has struggled to see use since; even on cooldown and mana intensive Warrior’s that would love its stat spread. We think we simply over-nerfed this item and are bringing back its raw power and health to help it out.

  • Augmentation de la Puissance Physique de 35 à 40.
  • Augmentation de la Santé de 350 à 400.

Bâton de Merlin (Staff of Myrddin)

Staff Of Myrddin was intensely discussed during Mid Season PTS, showcasing some strong use cases. We nerfed it preemptively and took the nerf too far, hitting both the otherall cooldown provided AND how long you have to play with the effect. We are bringing back the duration of this buff, allowing players to actually utilize some of the stronger combinations and play with this cap-breaking CDR item.

  • Augmentation de la Durée du Passif de 4s à 6s.

Domination (Dominance)

Dominance doesn’t seem to do much dominating in play. Even in situations where Hunter’s are looking for Penetration for the Basic Attack focused build we have seen Titan’s Bane see more play. The passive wasn’t quite potent enough to let itself stand apart in heavy Basic Attack Builds so we think a simple buff here will let this item start dominating the competition.

  • Augmentation de la Pénétration supplémentaires des Attaques de Base de 10% à 15%.

Linceul Vampirique (Vampiric Shroud)

Vampiric Shroud saw quite a few buffs and they have worked! Vampiric Shroud has all but taken over as the go to choice for Mid Mages and Bruiser Mages alike. We are toning the power back down just to make sure that Sands of Time and Conduit Gem (getting its own buff this patch) feel just as competitive.

  • Réduction de la Puissance Magique de 30 à 25.

Linceul Imbibé de Sang (Blood Soaked Shroud)

Blood Soaked Shroud also contributed to Vampiric Shroud’s boost for Bruiser Mages. The raw healing this item provides was difficult to match and allowed for quick restoration from minion waves and jungle monsters. We are lowering the intensity of this heal, keeping it as a strength but making it more manageable for enemy players.

  • Réduction du Soin de Santé de 2% à 1,5%.
  • Réduction de la Restauration de Mana de 2% à 1,5%.

Gemme Conduit (Conduit Gem)

Vampiric Shroud and Sands of Time have been competing for mid mages; with Conduit Gem seeing less play. When built it is often skipped in favor of more immediate power; with the goal being Gem of Focus down the road. We think a small boost to its raw power will make it more comparable to the rest of the options.

  • Augmentation de la Puissance Magique de 25 à 30.

Sceptre du Mannequin (Manikin Scepter)

Manikin Scepter requires a target has the burn applied to them when they die to gain the health and mana heal. We have tweaked this to provide a small window of extra time past when the dot would fade to still benefit from the heal. This mostly matters very early on when you don’t have quite enough attack speed to keep the burn active on 3 monster camps.

  • Il y a dorénavant un peu d’indulgence lors de la restauration de Santé lorsqu’un ennemi meurt juste après la fin des brûlures. Cela devrait aider à renforcer la consistance lors de brûlures étendues sur plusieures cibles pendant du nettoyage dans la jungle.

Dague de Bumba (Bumba’s Dagger)

The jungle items should feel unique in their use cases. Bumba’s should provide strong clear and safety, Eye of the Jungle is all around, and Manikin is focused more on aggressive play. Bumba’s has largely fallen behind on the strong clear department being overshadowed by Eye and Manikin. A bump to this clear speed should make its strength stand out more.

  • Augmentation des Dégâts d’Attaques de Base sur les Camps de la Jungle de 20 à 25.
  • Augmentation des Dégâts de Compétences sur les Camps de la Jungle de 30% à 35%.

Marteau de Bumba (Bumba’s Hammer)

Here starts a large pass to Jungle Starter upgrades. Overall we have seen a trend for Junglers where upgrading is less common than other roles. The overall impact and feel of the Jungle Starter upgrades has felt underwhelming compared to the rest of the upgrades. Additionally the upgrades failed to really double down on an Assassin’s strength; high burst damage. Here are changes focused at bringing back some removed strength while pivoting more defensive choices that didn’t see play to offensive powerhouses that should find a spot.Bumba’s Hammer should sit as a more defensive and utility focused item however; but the removal of both CDR and Penetration was too much. We are bringing back the Cooldown Reduction to highlight its strength without overdoing it.

  • Augmentation de la Réduction du Temps de Rechargement de 10% à 20% (annulation).

Lance de Bumba (Bumba’s Spear)

Bumba’s Spear however is seeing a heavy shift. It is losing its health entirely but more than making up for it in the offensive department. This starter upgrade will now be a potent source of Power, provide a much longer buff that you can bring into teamfights and sieges, and most importantly will be a solid source of 10% Penetration. This should make the item much more attractive to damage focused Assassins.

  • Ne confère plus 200 de Santé.
  • Confère dorénavant 10% de Pénétration.
  • Augmentation de la Puissance Physique de 60 à 70.
  • Augmentation de la Puissance Magique de 90 à 105.
  • Augmentation de la Durée de Puissance de 10s à 30s.

Protecteur de la Jungle (Protector of the Jungle)

Protector of the Jungle saw quite a few nerfs upon the initial release in Season 8 and after quite a bit of time and balance we think we overdid it. We are bringing back the offensive strength of this item, reverting some key nerfs to the passive power gain and raw power provided by the item.

  • Augmentation de l’Augmentation de la Puissance du passif de 12% à 15% (annulation).
  • Note : L’Augmentation de Protection reste à 12%.
  • Augmentation de la Puissance Physique de 55 à 65 (annulation).
  • Augmentation de la Puissance Magique de 80 à 100 (annulation).

Prophète de la Jungle (Seer of the Jungle)

Seer of the Jungle is also getting the offensive bump, but not quite as much as Spear and Protector. The passive ward clearing capability is still the defining feature of this item and the timer on the duration to clear wards is still pretty restrictive. We want to bring this up first and see where it falls.

  • Augmentation de la Puissance Physique de 60 à 70.
  • Augmentation de la Puissance Magique de 90 à 105.
  • Augmentation de la Durée du Passif de 15s à 20s.

Flèche Dorée (Gilded Arrow)

Gilded Arrow saw a large drop in its value with the nerfs we hit this tree with earlier this year. The tree itself looks for future payoff but reverting our nerfs there runs the risk of recreating a similar problem. Rather than revert we want the item to feel more solid on its own with the currently balanced future payoff as a nice reward. A drop in cost for some build flexibility with some extra punch from Basic Attack Power should do the trick.

  • Réduction du Coût de 700 à 650.
  • Augmentation de la Puissance d’Attaque de Base 15 à 20.

Drapeau de Guerre (War Flag)

War Flag rewards aggression, but it looks like the reward wasn’t quite worth the payoff. While Benevolence is receiving an additional nerf which should make War Flag and Sentinel’s Gift more likely options on its own, we wanted to further push the reward for War Flag. The gold reward has been increasing, allowing aggressive supports to quickly spike their gold if they play well.

  • Augmentation du Gain d’Or de 8 à 10.

Bienfaisance (Benevolence)

Benevolence is a unique item that can be played with in a variety of ways. Passive experience and gold is a scary stat and its continued presence shows this. One aspect we have not adjusted is one of its unique identities; a personal loss of experience with the goal of spiking a teammate you are around. We are increasing the intensity of this effect which will likely narrow when it is applicable (and allow room for other starters to have their shot).

  • Réduction de l’EXPérience et de l’Or gagnés en tuant des ennemis de 90% à 85%.
  • Réduction de l’Or5 de 3+0,5 par Niveau à 1+0,3 par Niveau.
  • La récompense totale perdue reste transmise à un allié à 40 unités (de 10% à 15% donc).

Animosité (Animosity)

We have started to see cases where specific roles can skip a starter, opting for Animosity late to spike their damage. A reduction to its proc strength will make sure that strategy remains in check with more traditional build options.

  • Réduction des Dégâts de 4% de votre Santé maximale à 3% de votre Santé maximale.

Dieux

Amaterasu

Similarly to Bellona, Amaterasu likes to flex a basic attack focused item here and there; but she still needs some additional buffs to let her compete with the meta solo laners. More Attack Speed per level rounds out her late game while Glorious Charge is seeing a cooldown reduction. More frequent mobility and utility will give her flexibility during fights.

Général

  • Augmentation de la Vitesse d’Attaque par Niveau de 1,2 à 1,4%.

Charge Glorieuse (Glorious Charge)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 18s à 16s.

Artio

Artio has bearly made a mark. While she has the potential to claw her way through her opponents, she has mostly been hibernating this season. A lower cooldown on her primary damage and some extra chase down power on Heavy Charge should help her back into the meta.

Pompage Vital (Life Tap) (Mutilation (Maul))

  • Réduction du Temps de Rechargement de 12s à 10s.

Charge Lourde (Heavy Charge)

  • Augmentation de la Vitesse de la charge de 75% de la Vitesse de Déplacement à 100% de la Vitesse de Déplacement.

Baba Yaga – Qualité de Vie

Baba Yaga’s Cabin is a gigantic structure with long chicken legs, allowing it to stomp over the battlefield; yet minions can stop it dead in its tracks. We saw the feedback that this felt weird, especially given that the minions blocking you can be difficult to see. The cabin now has no problem walking over any minion.

Foyer Doux Foyer (Home Sweet Home)

  • Pendant sa Compétence Ultime, Baba Yaga peut dorénavant traverser les Sbires.

Bellone

Bellona was a goddess we held buffs for to see how changes to Death’s Toll, Berserker’s Shield, and Shogun’s Kusari affected her. While her item builds have gotten stronger other Basic Attack Warriors have seen more success, indicating she needs some core strength buffs to help her out. Shield Bash and Scourge are seeing cooldown reductions, allowing her more frequent access to her unique utility. Additional Shield Bash will hit just that much harder, allowing her to be more threatening over the course of a fight.

Coup de Bouclier (Shield Bash)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 40% à 50%.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 15s à 14s.

Fléau (Scourge)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 20/19/18/17/16 à 18/17/16/15/14.

Jörmungand

Jormungandr was a powerhouse on his launch and it took some time to lower his power enough that players felt like they could fight him. Since then he has seen buff after buff in incremental steps; as we wanted to avoid recreating his previous strength. However the incremental steps seem too slow and have not had the impact we have wanted so we are being more aggressive with some of these buffs. He is getting the full strength of his Basic Attacks returned, a boost to the base damage on Venomous Haze, and the scaling returned to Consuming Bellow when consuming multiple Hazes. Finally he is also getting extra empowered duration to better leverage his stronger Basic Attacks.

Général

  • Augmentation des Dégâts d’Attaques de Base de 10,4 à 11,2.

Brume Venimeuse (Venomous Haze)

  • Augmentation des Dégâts par à-coup de 5/15/25/35/45 à 10/20/30/40/50.

Beuglement Consumant (Consuming Bellow)

  • Augmentation de la Contribution Magique supplémentaire de 5% à 10% par cumul.
    • Note : Cette Compétence peut se cumuler jusqu’à 3 fois.
  • Augmentation de la Durée du bonus d’Attaque de Base de 1,5s à 2s par cumul.
    • Note : Cette Compétence peut se cumuler jusqu’à 3 fois.

Kuzenbo

Heeeeeeey! Kuzenbo has struggled since our last nerf which limited how much damage he could bring in the early game. To offset this without turning him into a one-shot machine with the right setup we are boosting the wave clear and poke NeNe Kappa can bring.

Kappa NeNe (NeNe Kappa)

  • Augmentation des dégâts du lancer de 70/105/140/175/210 à 80/120/160/200/240.

Nezha

Ne Zha saw heavy shifts and since then not much has come from it. While his build options are more opened up and less focused on Critical Strike, he suffers to fight for control early. Flaming Spear can be a powerful stim and heal but since it is often ranked last it sat at a long 18s cooldown. Making it 14s flat should help ease that pain point.

Lance Enflammée (Flaming Spear)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 18/17/16/15/14 à 14s à tous les Niveaux.

Raiden

Raijin has a history of entering and leaving the meta in a flash; but his current stay has been one of his longer runs. Our last round of adjustments helped temper his current streak but he still feels too impactful. We are decreasing the spread damage Raiju can deal to a middle point between the original values and the most recent buff to this damage to try to find the right balance point.

Raijū (Raiju)

  • Réduction des dégâts de rebond par à-coup de 14/23/32/41/50 à 14/21/28/35/42.

Skadi

Skadi slid out of the meta and has struggled to remain competitive with the other hunters. We want to play up her unique strengths, rewarding skilled control of Kaldr and giving her more frequent access to Permafrost. These two changes should give her stronger early boxing power, clear potential, and safety.

Rune de la Chasse (Rune of the Hunt)

  • Augmentation des dégâts d’Attaque de Base de Kald de 40/40/50/60/70/80% à 50/50/57,5/65/72,5/80%.

Pergélisol (Permafrost)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 18s à 16s.

Susanoo

Susano has fallen out of favor compared to most assassins. We wanted to round out his base damage to bolster his mid game, making him more of a threat before his late game teamfight takes off.

Siphon de Vent (Wind Siphon)

  • Augmentation des dégâts de 80/105/130/155/180 à 90/120/150/180/210.

Courant Puissant (Jet Stream)

  • Augmentation des dégâts de 20/30/40/50/60 à 25/35/45/55/65 par à-coup.

Thot

Thoth is seeing an interesting buff targeted towards some specific early pain points and boosting his team utility. Early on the extra bump to Glyph of Pain’s base damage will let him clear a buff more reliably on his own. In the late game he will be rewarded for placing it in a way that he AND his team can benefit from.

Glyphe de Douleur (Glyph of Pain)

  • Augmentation du bonus de dégâts d’Attaque de Base de 10/15/20/25/30 à 20/25/30/35/40.

Tiamat

Tiamat has been less frustrating with the change to her minion pushing strength but it hasn’t stopped her strong showing at high levels of gameplay. Her raw damage output, especially in her ‘tanky’ stance makes her feel difficult to fight against. A scaling hit to Consume and Outburst will lower her overall lethality.

Consummation (Consume)

  • Réduction de la Contribution Magique de 60% à 50%.

Fureur (Outburst)

  • Réduction de la Contribution Magique de 50% à 40%.

Corrections du 10 Août

Bienfaisance (Benevolence)

  • Réduction de l’Or5 de 3 à 1.
  • Réduction de l’Or5 par Niveau de 0,5 à 0,3.

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Dernière Mise à Jour du slider : 20/06/2018

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[Dernière mise à jour : 09/07/2019]

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