Smite France Notes du Patch du Mardi 13 Juillet 2021 – Smite France

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Patch 8.7

Mi-Saison | Notes de Mise à Jour

Merci à Kingkkrool pour la traduction.

Nouveaux Costumes de Dieux

Scylla Onze (Eleven)

Exclusif | Pass de Bataille Stranger Things

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Apollon Hopper

Exclusif | Pass de Bataille Stranger Things

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Bakasura Le Demogorgon (The Demogorgon)

Exclusif | Pass de Bataille Stranger Things

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Sylvanus Le Flagelleur Mental (The Mind Flayer)

Exclusif | Pass de Bataille Stranger Things

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Scylla Onze à Starcourt (Starcourt Eleven)

Exclusif | Pass de Bataille Stranger Things

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Apollon Hopper, Détective Privé (Hopper, P.I.)

Exclusif | Pass de Bataille Stranger Things

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Loki Hyperespace (Hyperspace)

Exclusif | Evénement Le Tribunal de Minuit

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

La Fée Morgane Mage Pourpre (Crimson Magus)

Exclusif | Evénement Le Tribunal de Minuit

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Poséidon Puissance de Neptune (Might of Neptune)

Exclusif | Evénement Le Tribunal de Minuit

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Bacchus Œufs sur le Plat (Sunny Side Up)

Exclusif | Coffre Heure du Brunch

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Morrigan x

Exclusif | Coffre Sensei

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Tchernobog Ombre Hi-Tech (Shadow Tech)

Exclusif | Evénement Le Tribunal de Minuit

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Yemanja Côte de Corail (Coral Coast)

Exclusif | Evénement Le Tribunal de Minuit

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Kukulkan Nouille en Danger (Danger Noodle)

Exclusif | Coffre C’est l’Eté

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Daji Trancheuse de Château de Sable (Sandcastle Slasher)

Exclusif | Coffre C’est l’Eté

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Jingwei Moineau de l’Ombre (Shadow Sparrow)

Exclusif | Coffre Depuis les Ombres

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

 

Planning de Mises à Jour

29 Juin – Mise à Jour Bonus 8.6

  • Plus de détails ici !

13 Juillet – Mise à Jour Mi-Saison 8.7

  • Pass de Bataille Stranger Things
  • Evénement Le Tribunal de Minuit
  • Coffre Heure du Brunch
  • Coffre Sensei

27 Juillet – 8.7 Bonus Partie 1

  • Evénement Le Tribunal de Minuit
  • Coffre C’est l’Eté
  • Coffre Depuis les Ombres

10 Août – 8.7 Bonus Partie 2

  • Plus de détails bientôt !

 

Pass de Bataille

Stranger Things Battle Pass (700 Gemmes)

Stranger Things Battle Pass Plus (1350 Gemmes)

 

 

 

Objets du Rail Payant :

  • Costume d’Apollon Hopper
  • Avatar Gaufre
  • Pack de Commentateur de Hopper
  • Cadre de Chargement Monde à l’Envers
  • Piédestal Monde à l’Envers
  • Costume de Bakasura Le Demogorgon
  • Ecran de Chargement Le Flagelleur Mental
  • Timbre de Saut Le Demogorgon
  • Costume de Balise Le Mini Demogorgon
  • Emote Globale Et un 20, un!
  • Costume de Sylvanus Le Flagelleur Mental
  • Avatar Onze
  • Costume de Balise Gaufre
  • Effet de Montée de Niveau Affiche Lumineuse
  • Timbre de Saut Entrée du Portail
  • Avatar de Hopper
  • Costume de Scylla Onze
  • …et plus !

Objets du Rail Prestige :

  • Avatar Le Flagelleur Mental
  • Avatar Ohé !
  • Ecran de Chargement Hopper
  • Avatar Monde à l’Envers
  • Costume d’Apollon Hopper, Détective Privé
  • Ecran de Chargement Onze
  • Avatar Casquette Camp Scientifique
  • Avatar Bébé Demogorgon
  • Avatar Centre Commercial Starcourt
  • Ecran de Chargement Le Demogorgon
  • Costume de Scylla Onze à Starcourt
  • …et plus !

Objets du Rail Gratuit :

  • Avatar Le Demogorgon
  • Emote Globale COURS !
  • Pack de Commentateur Onze
  • Titre Le Flagelleur Mental
  • Coffre d’Avatar Mignonnet
  • Coffres d’Emotes
  • Coffres Cosmétiques
  • Coffres d’Avatars
  • Boosters
  • …et plus !

 

Mises à Jour de la Qualité de Vie

Ligues

  • Réinitialisation pour les Maîtres/GM seulement
  • Les joueurs Diamant 1 et plus seront réinitialisés à Diamant 1.
  • Les joueurs à 2400 de MMR ou plus seront réinitialisés à 2400 de MMR.
  • Bonne chance à tous pour devenir Grand Maître à cette phase !
  • Augmentation du nombre de bannissements de 5 à 6 par joueur en Duel.

 

Corrections de Bugs

 

Interface

  • Correction d’un problème où il était possible que plusieurs joueurs tombent sur le même rôle.
  • Correction d’un problème où de multiples échanges de rôles pouvaient dupliquer l’un des rôles.

 


Dieux

  • Sylvanus

Ajout d’un son pour chaque Attaque de Base réussie pour tous ses Costumes.

Correction d’un problème où l’ombre des plantes pouvait persister plus longtemps que prévu.

Correction de multiples problèmes visuels avec Poigne de la Nature sur tous les Costumes.

  • Perséphone

Les alliés ne la verront plus sur la mini-carte si son passif est activé à sa mort.

  • Yemanja

Correction d’un problème où la barre d’Omi pouvait afficher des informations imprévues.

  • Odin

Correction d’un problème où son combo n’affichait pas correctement les dégâts (déjà corrigé).

  • La Fée Morgane

Correction d’un problème où les animations de ses Attaques de Base pouvaient se désynchroniser quand elle avait une Vitesse d’Attaque élevée.

Correction d’un problème où elle pouvait rester bloquée dans un état imprévu en ciblant puis annulant sa première compétence de manière répétée.

Elle peut dorénavant utiliser des Reliques lorsqu’elle cible avec sa première compétence.

Correction d’un problème où les ennemis pouvaient être Ralentis de manière permanente par sa première compétence. (Plusieurs corrections ont déjà eu lieu pour ce problème.)

Correction d’un problème où son épée pouvait disparaître si elle lançait sa deuxième compétence et une Attaque de Base en même temps.

Ajustement du timing avec les objets Arthuriens et sa Compétence Ultime.

Correction d’un problème où quelques unes de ses compétences ne tenaient pas compte des caractéristiques de la Réduction aux Effets de Contrôle dans le texte.

  • Poséidon

Mises à jour variées sur les effets visuels concernant les compétences et Costumes de Poséidon.

Ajustement de l’effet visuel du Tourbillon pour tous les Costumes afin de mieux montrer la différence entre l’état de préparation et l’état activé et ajustement de ceci sur de nombreux Costumes pour plus de consistance.

Ajustement des effets visuels sur l’animation de l’émergence du Kraken afin qu’elle soit plus synchronisée avec les dégâts et le Repoussement en l’Air, et ajustement de ceci sur de nombreux Costumes pour plus de consistance.

  • Aphrodite

Correction d’un problème où Oiseaux d’Amour ne touchait pas tout le temps les ennemis dans la zone mais proches d’Aphrodite.

  • Chac

Correction d’un problème où la pluie pouvait durer plus longtemps que prévu.

  • Gilgamesh

Correction d’un problème où ses alliés pouvaient être renforcés plus longtemps que prévu avec sa troisième Compétence.

  • Loki

Ajustement du texte de Frappe Rafale pour raisons grammaticales.

  • Seth

Ajustement du cibleur lors du combo pour plus de précisions dans la zone en question.

 


Objets

  • Prophète de la Jungle

Correction d’un problème où cet objet n’infligeait pas les dégâts supplémentaires aux Boss de la Jungle.

  • Lance de Bumba

Correction de problèmes où cet objet n’infligeait pas de dégât supplémentaire ni ne soignait en tuant monstre de jungle, boss ou structure.

Les dégâts devraient être correctement infligés et les soins prodigués sur ces trois types d’ennemis.

  • Sceau Infusé

Correction d’un problème où le passif de cet objet ne blessait pas les ennemis si le porteur était Repoussé en Arrière, Attiré, Attrapé ou Repoussé en l’Air au moment du déclenchement de l’effet.

  • Perles de Purification

Correction d’un problème où les Dieux ne pouvaient pas utiliser immédiatement cet objet lorsqu’ils étaient affectés par un Effet de Contrôle tout en lançant certaines compétences.

Cela ne concerne que quelques compétences comme Livre des Démons de Zhong Kui ou Arrêt du Temps de Chronos.

 

Equilibrage de la Mise à Jour de la Mi-Saison du 13 Juillet 2021

Conquête

La mise à jour de la Conquête Furie de l’Océan est arrivée ! Une tempête invoquée par Tiamat fait rage et crée un énorme raz de marée sur les terres entre l’Olympe et Babylone. Le ciel s’éclaircit, dévoilant une lumière sur les effets des événements de cette carte. La tempête est passée, mais la mer en dehors reste en colère.

  • Modifications Générales de la Carte

We’re excited to present new areas, pathing, and points-of-interest to spice up this Conquest Refresh for Mid Season. Heavy layout changes for Duo-lane, including a new playable area, adds more geometry and NPCs to fight around. Solo-lane, which historically has had less points of interest than the other lanes, is getting contestable XP camps added into the mix. These sources of farm on the edges of the map encourage Junglers to make more rotations, increasing the benefit of successful ganks while reducing the amount of lost farm when the opportunity for a gank slips out of reach. With all of these new additions, Vine Walls have been removed to prevent any slowdown in rotations to each of the new map features.

Le Couloir Duo a une nouvelle zone latérale de la jungle, telle une marque laissée par la houle.

Les Harpies Alpha du Couloir Duo ont leur chemin ajusté et séparé en deux invocations de Harpies Alpha, une par équipe.

Le Couloir Solo a une nouvelle zone d’EXP marquée par une une épave aux alentours.

L’endroit des harpies de derrière à côté du bonus Rouge ont été ajustées pour laisser la place à un nouveau camp.

L’éclairage de la carte est revenu à l’état de la 8.1.

Différentes formes de vies marines, de flaques et de dégâts de la vague sont répartis sur la carte.

Les Murs de Vignes ont été retirés.

  • Nouvel Objectif – Draugr

The Draugr is a medium-tier objective with similar health and strength to the Greater Scorpions. Slaying it rewards your entire team with a nice Gold & XP injection, plus a long-lasting defensive buff to your Towers and Phoenixes. In the mid-game, this buff can help relieve pressure in a match that has veered out of your team’s control, allowing you to group up and make a stand at your towers more effectively. While not strong enough to be a direct counter to the Enhanced Fire Giant buff, teams on the defensive can race to grab this before preparing for a phoenix defense to help turn the tide of battle.

Cette entité aquatique sort des profondeurs afin de défier les Dieux. L’abattre conférera à votre équipe entière la Bénédiction de Draugr.

Les Tours et les Phénix profiteront d’un bonus de 7% de Puissance supplémentaire et d’un bonus de 5% d’Atténuation des Dégâts pour chaque Dieu allié à portée, maximum 3. Dure 240 secondes.

Apparaît dans la nouvelle zone latérale du Couloir Duo.

Base

Santé : 720

Puissance : 60

Protection Physique : 16

Protection Magique : 16

EXP (Equipe) : 30

Or (Equipe) : 35

Echelonnage (toutes les minutes)

Santé : +135

Puissance Physique : +2

Puissance Magique : +1

Protection Physique : +1.5

Protection Magique: +1

EXP (Equipe): +1

Or (Equipe): +1

 

  • Nouveau Bonus de Jungle – Support (Vert)

Rejoice! Supports are getting their own buff! This aptly named Jungle Buff belt allows Supports to provide a direct benefit to their lane partners while sharing farm. Later in the game, being able to extend the lifetime of your allies’ Jungle Buffs during Fire Giant stand-offs becomes a decisive advantage. As a bonus, this buff also gives Supports that normally build tanky a nice boost to their sustainability. Also, you’ll never have to fear accidentally picking up Red while this buff is on you!

Le Bonus de Jungle des Dieux alliés proches du porteur n’expirera pas. Cet effet ne s’applique pas à un autre Bonus de Support. Confère en plus 50 de Santé Maximum et de Mana Maximum ainsi que 30 de plus pour chaque 50 de Protections totales du porteur.

Renforcé : Confère +10 de PdS5 et de PdM5.

Un Sbire de Draugr conserve ce bonus à côté du camp du Bonus Rouge, à la sortie de la base.

Base

Santé : 300

Puissance Physique : 15

Protection Physique: 9

Protection Magique: 2

EXP: 35

Or : 24

Echelonnage (toutes les trois minutes)

Santé : +135

Puissance Physique : +4

Protection Physique: +2

Protection Magique: +1

EXP: +9

Or : +1,5

 


Equilibrage

Adjustments to map balance were needed to counteract the removal of boots and the addition of several new Jungle objectives. Fire Giant, Furies, and Oracles have had their base stats increased to help account for the additional Penetration that Carries will receive earlier in their item builds. Small buffs were given to the rewards of both Scorpion types to make them more useful to take among an abundance of options in the Jungle. With new and major changes to the map, we will be keeping a close eye on balance and make any necessary adjustments as everyone gets their hands on this map.

Bonus

  • Bonus de Dégâts Renforcé

Augmentation du bonus de Vol de Vie de 7% à 10%.

  • Bonus de Vitesse Renforcé

Augmentation du bonus de Vitesse de Déplacement de 5% à 7%.

  • Bonus de Mana Renforcé

Augmentation du bonus de Mana Maximum de 10% à 15%.

  • Géant de Feu

Augmentation de la Santé Maximale de 6300 à 6600.

Augmentation de la Protection Physique de 110 à 120.

Augmentation de la Protection Magique de 70 à 80.

  • Furie d’Or/Primitive/Oni

Augmentation de la Santé Maximale de 3250 à 3500.

Augmentation des Protections de 30 à 35.

  • Oracle

Augmentation de la Santé Maximale de 500 à 600.

  • Scorpion Mineur (Couloir)

Augmentation du Soin de 10 à 12 par à-coup.

Base

Réduction de la Santé Maximale de 450 à 390.

Echelonnage

Réduction du gain de Santé Maximale de 140 à 110.

  • Harpie Alpha

Base

Réduction de la Santé Maximale de 630 à 580.

Réduction de la Protection Physique de 12 à 9.

Réduction de la Récompense de l’EXP de 71 à 38.

Réduction de la Récompense d’Or de 28 à 24.

Echelonnage

Réduction du gain de Santé Maximale de 150 à 90.

 


Autres Modes

  • Joute Classique et Duel

While Animosity has become a prevalent upgrade that is difficult to build defensively against, Benevolence itself adds a lot of free reward for playing passively or even overtly reckless. These items made this starter tree overwhelmingly desirable, and have been banned from Joust and Duel. Also, the collision around Phoenix pedestals has been updated to allow projectiles to pass through. This matches the behavior in Conquest.

Une fois un Phénix détruit, toutes les Attaques de Base à Distance passeront à travers du piédestal.

L’Objet de Démarrage Bienfaisance et ses améliorations ne seront plus disponibles dans ces modes de jeu.

  • Arène

Arena has a very aggressive yet delicate economy. Mid Season changes have given players extra Gold to spend, giving them a bit more time to play with expensive builds and upgraded starters. This is a fantastic side-effect, but a very precise XP boost was required to keep the XP curve in the same place relative to Gold. Thus, this spooling increase only applies to the 3 lowest XP members of each team.

Cette carte a eu une refonte graphique complète pour coller au thème de cette mise à jour : Stranger Things. L’Arène Gréco-Romaine est maintenant couverte de ténèbres de la vie de l’autre monde tout comme le bataille des Dieux dans ce monde parallèle connu comme “Le Monde à l’Envers”.

Les 3 membres de chaque équipe avec le moins d’EXP gagneront 1 point d’EXP supplémentaire par seconde.

 


Reliques

Cape de Méditation (Meditation Cloak) (Refonte)

Meditation and Neith, name a more iconic duo. Meditation has struggled to be taken seriously as a relic, offering easily countered healing and lacking in utility to compare against Shell or more purely defensive choices like Beads and Aegis. We are changing it from a single burst health to many pulses of healing that restore based on missing resources. This means its healing can be much higher and gives it a clear goal to shoot for to maximize its effect. It’s upgrade takes this a step further and reduces cooldowns of all nearby gods by 2.5s if they stay nearby, giving this much more utility than it previously provided.

  • Entre dans un état méditatif où les Dieux alliés proches à 50 unités regagneront 8+5% de leur Santé et de leur Mana manquants par à-coup. Les soins se déclenchent une fois par seconde pendant 4 secondes.
  • Temps de Rechargement : 160s

 


Cape de Méditation Améliorée (Upgraded Meditation Cloak) (Refonte)

  • Entre dans un état méditatif où les Dieux alliés proches à 50 unités regagneront 8+5% de leur Santé et de leur Mana manquants par à-coup. En plus, à chaque à-coup, le Temps de Rechargement de chaque Compétence est réduit de 0,5. Cet effet se déclenche toutes les secondes pendant 4 secondes..
  • Temps de Rechargement: 160s

 


Lance Scindante (Sundering Spear) (Refonte)

Sundering Spear has seen some play but it struggled due to its variance. Unlike most relics this relic had a clear fail state which made it highly variable. Combined with the ability to 100% counter shields this relic had some wild swings. We are giving it two charges and toning down each individual component. Not only can you achieve slightly more by double casting this relic on a single target, gods now have the flexibility to spread out its effects and have a second shot to get some of the benefits on a pure miss.

  • Tire un éclair sur 70 unités, s’arrêtant au premier Dieu touché, lui infligeant 10% de sa Santé actuelle en dégâts purs, et réduisant tous ses boucliers actuels de 50%. La cible subit 10% de dégâts supplémentaires pendant 5 secondes, cumulable deux fois. Cette Relique dispose de 2 charges.
  • Temps de Rechargement : 90s

 


Lance Scindante Améliorée (Upgraded Sundering Spear) (Refonte)

  • Tire un éclair sur 70 unités, s’arrêtant au premier Dieu touché, lui infligeant 15% de sa Santé actuelle en dégâts purs, et réduisant tous ses boucliers actuels de 75%. La cible subit 10% de dégâts supplémentaires pendant 5 secondes, cumulable deux fois. Cette Relique dispose de 2 charges.
  • Temps de Rechargement : 90s

 


Bracelet de Désoeuvrement (Bracer of Undoing)

  • Bracelet de Désoeuvrement et la nouvelle Méditation empiétaient l’un sur l’autre de plusieures manières. Nous retirons cette Relique afin de faire de la place pour un nouveau Bracelt.
  • Suppression de cette Relique et de son amélioration du jeu.

 


Bracelet d’Eclat (Bracer of Radiance) (Nouvelle Relique)

Bracer of Radiance is designed as a Support Relic to rival other utility relics like Girdle, Shell, Meditation, and Heavenly Agility. Bracer of Radiance allows you to create an area of safety and power for your team. This area will not only serve as a ward but boost players ability to fight or flee depending on their health. It’s upgrade further empowers Supports to control the area of the map by making the relic reveal wards in the area. A well placed Bracer of Radiance at Fire Giant can not only clear out enemy vision but boost your team’s ability to threaten taking the objective, putting pressure on your foes.

  • Place une lueur éclatante à l’endroit ciblé pendant 90s. Les alliés qui traversent cet endroit gagnent un bonus de 10% de Puissance si ils ont plus de la moitié de leur Santé et 10% de Vitesse de Déplacement si ils ont moins de la moitié de leur Santé pendant 8s. Cette lueur fait office de Balise. Sa destruction réduit le Temps de Rechargement de cette Relique de 20.
  • Temps de Rechargement : 100s


Bracelet d’Eclat Amélioré (Upgraded Bracer of Radiance)

  • Place une lueur éclatante à l’endroit ciblé pendant 90s. Les alliés qui traversent cet endroit gagnent un bonus de 10% de Puissance si ils ont plus de la moitié de leur Santé et 10% de Vitesse de Déplacement si ils ont moins de la moitié de leur Santé pendant 8s. Cette lueur fait office de Sentinelle. Sa destruction réduit le Temps de Rechargement de cette Relique de 20.
  • Temps de Rechargement : 100s

 


Objets

Bottes (Boots)

Welcome to SMITE without boots! Boots have been in SMITE since its inception and served an important role. At the start of the game lower movement speed encourages laning and contributes much of the feel of the early game we are used to. This base speed however feels too slow when teammates need to begin rotating and grouping up. In come boots, a cheap and stat efficient way of gaining this speed and making the mid and late game rotation speed feel right. It comes with drawbacks however. First, these are required. Not building boots is a death sentence in many situations. Second, many of our modes don’t have the same considerations with keeping speed lower at the start of the game. Finally, this takes up an item slot which really limits item expression during the early and mid game.

With boots being removed players will now gain 18% Movement Speed over their first 7 levels. This pacing felt the most consistent with when players of all roles obtained boots and considers that players are gaining incremental speed with each level, rather than a sudden spike when they finish boots. This will change balance quite a lot. In our internal tests we have seen a large shakeup in builds and a lot of experimentation. Items that previously felt too slow to build or utility items that had to compete with getting boots online feel very different. This will affect power curves, which roles feel impactful, and at that time they feel impactful. We are excited for everyone to get their hands on this change and we will be ready to make any adjustments necessary as players explore this bootsless world

  • Suppression de cet objet et de toutes les améliorations des Bottes du jeu.
  • Les joueurs recevront dorénavant un bonus de 18% de Vitesse de Déplacement dans tous les modes de jeu progressivement pendant leurs 7 premiers Niveaux.

 


Chaussures (Shoes)

  • Suppression de cet objet et de toutes les améliorations des Chaussures du jeu.
  • Les joueurs recevront dorénavant un bonus de 18% de Vitesse de Déplacement dans tous les modes de jeu progressivement pendant leurs 7 premiers Niveaux.

 


Elixir de Vitesse (Elixir of Speed)

With boots and shoes gone this elixir doesn’t have much of a purpose anymore in freeing up that extra item slot.

  • Suppression de cet Elixir du jeu.

 


Lance Enchantée (Enchanted Spear)

Enchanted Spear and Heavy Mace were standouts from our initial testing. While we have our theories as to what is strong and what isn’t; we only wanted to adjust items we had strong feeling were going to be too strong or limit build options. With ~1500 gold freed up to spend items that are incredibly efficient such as Enchanted Spear and Heavy Mace with their 10 Penetration can create very early snowball opportunities. We are shifting their stats around, lowering their Penetration but providing some offset benefit in return.

  • Réduction de la Pénétration Magique de 10 à 5.
  • Augmentation de la Puissance Magique de 30 à 40.

 


Masse Lourde (Heavy Mace)

  • Réduction de la Pénétration Physique de 10 à 5.
  • Réduction du Coût de 1500 à 1450.
  • Le coût total de Matraque du Bagarreur, Colère du Jotunn et de L’Ecraseur reste inchangé.

 


Ichaival

Ichaival, Mystical Mail, and Winged Blade fell into a similar boat as Enchanted Spear and Heavy Mace. Previously these items made you very difficult to fight but came at the cost of not rushing boots in the early game. This limited how useful these items could be. With that limitation gone we felt we needed to shift their strength around (or tone it back a notch) to ensure they didn’t become the only viable early option for Hunters, Solo Laners, and Supports.

  • Réduction de la Réduction de Vitesse d’Attaque de 10% à 7% par cumul.
  • Augmentation de la Puissance Physique de 30 à 35.

 


Maille Mystique (Mystical Mail)

  • Modification des dégâts du passif de 40 à 30 (+1 par Niveau).

 


Lame Ailée (Winged Blade)

  • Réduction de la Réduction aux Effets de Contrôle de 20% à 10%.


Bâton de Merlin (Staff Of Myrddin) (Refonte)

Staff of Myrddin is receiving a rework. The previous version had some un-intuitive interactions and struggled to find use on all but a few gods. The fantasy of the item is to be a spell slinging, cheating the cooldown system. This is something we wanted to preserve with the rework.

The new Staff of Myrddin will trigger like all Arthurian items do but will now provide 80% Uncapped Cooldown Reduction for a small window. Rather than affecting only a single ability you can use your full rotation and, if done quick enough before it decays, get a second rotation during a teamfight. We feel this rework will not only be more applicable on most gods, but remove many of the unintuitive interactions with the previous version of Staff of Myrddin.

  • Réduction de la Puissance Magique de 110 à 95.
  • NOUVEAU PASSIF – Quand votre Compétence Ultime a fini d’être lancée, vous gagnez le Génie de Merlin vous conférant alors 80% de Réduction de Temps de Rechargement Non-Limitée, se réduisant à 40% de Réduction de Temps de Rechargement Non-Limitée après 7s. La Réduction de Temps de Rechargement Non-Limitée écrase la Réduction de Temps de Rechargement normale. A la fin des 7s, vous perdez le Génie de Merlin. Cet effet ne peut se déclencher qu’une fois toutes les 45s.

 


Drapeau de Guerre (War Flag) (Refonte)

War Flag struggled to see play in Conquest, lacking the economic reward needed for supports. The items identity was to offset the need for economy with early lane aggression but even in that situation it fell short in Conquest. Now when you have obtained enough stacks of War Flag, each of your damaging abilities and Basic Attacks will pulse a strong heal on your allies and provide you with gold. This reinforces the items identity as the aggressive support option while giving it what it needs to succeed in Conquest.

  • NOUVEAU PASSIF – Avoir une Assistance sur la mort d’un ennemi confère un cumul conférant 1% de Vitesse de Déplacement et 2% de Vitesse d’Attaque pendant 8s à tous les alliés proches jusqu’à un maximum de 10 cumuls. A 4 cumuls ou plus, à chaque fois que vous blessez un Dieu ennemi, vous restaurez 15 de Santé et de Mana à tous les alliés à 55 unités et gagnez 8 d’Or.


Etendard de Guerre (War Banner) (Refonte)

The upgrade mirrors the change to War Flag, but successful hits allow you to extend the buff in addition to restoring health. Skilled supports can not only provide a burst in speed and Attack Speed, but if they can find opportunities to fight enemy gods they can bring this into a tower siege, a phoenix siege, and even when they try to end the game.

  • NOUVEAU PASSIF– Avoir une Assistance sur la mort d’un ennemi confère un cumul conférant 2% de Vitesse de Déplacement et 4% de Vitesse d’Attaque pendant 8s à tous les alliés proches jusqu’à un maximum de 10 cumuls. A 4 cumuls ou plus, à chaque fois que vous blessez un Dieu ennemi, vous restaurez 1,25% de la Santé maximale et du Mana maximal à tous les alliés à 55 unités et réinitialisez la durée de ces cumuls.


Pierre Bleue Corrompue (Corrupted Bluestone) (Refonte)

Corrupted Bluestone was intentionally a weird upgrade, asking ability gods to pivot towards an Attack Speed build right at the very end. It turns out this was just too weird, only seeing use in very limited capacity. We are simplifying its rules and shifting around what it provides to be more all around for Warriors. It still focuses on pivoting your build but the shift is much less severe and provides more general protection that Warriors need to fight.

  • Réduction de la Puissance Physique de 60 à 50.
  • Confère dorénavant 150 de Santé.
  • Le bonus de Corruption sera dorénavant cumulable lors de l’application au lieu de compter le nombre de Corruptions actives. Les cumuls dureront 6s.
  • Réduction du bonus de Vitesse d’Attaque par cumul de 15% à 10%.
  • Les cumuls confèrent dorénavant 4% de Protections supplémentaires.

 


Prix de la Mort (Death’s Toll)

These next few changes are focused around Basic Attack Warriors who have struggled to fight against the Bluestone Warrior meta. Death’s Toll in particular should provide strong sustain and boxing power to gods like Osiris and Bellona but the cleave sustain was too low. We are boosting it for Melee cleaves specifically to help provide additional sustain for gods who need to fight in the thick of a wave to sustain.

  • Augmentation du soin sur les Attaques de Base de zone au corps à corps de 50% à 75%.
  • Les Attaques de Base de zone à distance restent à 50%.

 


Etreinte de la Mort (Death’s Embrace)

  • Augmentation du soin sur les Attaques de Base de zone au corps à corps de 50% à 75%.
  • Les Attaques de Base de zone à distance restent à 50%.

 


Bouclier du Berserker (Berserker’s Shield)

Berserker’s Shield is receiving a unique change we have avoided doing for a long time. The idea of class restricting items often is a last resort or limited to trees where that is the core identity of the tree. In most cases we have been able to balance and tune bruiser items to work but Berserker’s Shield offered just the right stats that it had to be tuned down so much that Assassins and Warriors could not use it due to Hunters ability to leverage those stats.

This is something we don’t plan to do more in the future as most other cases have ways they can be adjusted in case one role is using an item that limits it for other roles. With this class locking we are boosting the Attack Speed and Physical Protection this item provides to better work with Basic Attack Warriors or Assassin’s looking for some extra tankiness.

  • Cet objet ne peut être acheté que par des Assassins et Guerriers.
  • Augmentation de la Vitesse d’Attaque de 15% à 25%.
  • Augmentation de la Protection Physique de 20 à 35.


Kusari du Shogun (Shogun’s Kusari)

Shogun’s Kusari provides strong team utility but it is difficult to build. The lack of raw health made it difficult for Supports to purchase and even for Basic Attack warriors looking for some extra Magical Protections it struggled to bring enough to feel worth the tradeoff. Replacing the Crowd Control Reduction with Health and a bump to the Aura’s strength should make this feel like a more viable choice for Supports and Warriors alike.

  • Ne confère plus de Réduction aux Effets de Contrôle.
  • Confère dorénavant 150 de Santé.
  • Augmentation de l’aura de Vitesse d’Attaque de 25% à 30%.


Lame Crantée (Serrated Edge)

Serrated Edge made a big impact when we first launched it but quickly fell after a round of nerfs. A bump to its Physical Power should round it out as a powerful offensive choice.

  • Augmentation de la Puissance Physique de 25 à 35.


Sceptre du Mannequin (Manikin Scepter)

Manikin Scepter has not delivered on being a viable option for Junglers looking for some extra aggression in ganking. Specifically the lack of sustain, its lack of enough clear speed, and it struggling to really be felt as a boost to your lethality all came together to create this feeling. We are adjusting it quite heavily to address all of these and make it better compare to Bumba’s Spear and Eye of the Jungle. Its damage over time not only reaches maximum strength more quickly, but it now scales with your power. Similarly, the heal upon defeating a Jungle Monster scales off your health and mana, making it relevant past your first clear.

  • Augmentation des dégâts physiques de brûlure de 12 sur 2s à 16 (+5% de votre Puissance Physique/Magique) sur 2s.
  • Réduction du nombre de cumuls de 4 à 3.
    • Augmentation de la Santé Restaurée de 15 à 3% de votre Santé maximale.
  • Augmentation du Mana Restauré de 15 à 5% de votre Mana maximal.


Masse du Mannequin (Manikin Mace)

  • Augmentation de la Santé resstaurée de 2,5 à 3% de votre Santé maximale.
  • Augmentation du Mana Restauré de 2,5 à 5% de votre Mana maximal.


Don de la Sentinelle (Sentinel’s Gift)

Sentinel’s Gift and Benevolence walk a fine line with each other but as Season 8 has progressed Benevolence has become the go to. We are boosting Sentinel’s Gift’s strength to further differentiate the two items. With an even lower cost and some raw protections, players with Sentinel’s should feel more comfortable pushing against Benevolence at its weakest point; the beginning of the game.

  • Réduction du Coût de 600 à 550.
  • Augmentation des Protections Magique et Physique de 7 à 10.


Gemme Conduit (Conduit Gem)

Conduit Gem is gaining some additional mana to better support other Mage builds. Specifically the lack of a Mana providing starter weakened Book of Thoth and Book of the Dead builds; leaving those items to live only when Book of Thoth can be safely rushed. With the removal of boots we expect some pretty serious shake ups with what can be started and rushed and felt a little mana here could ease this shakeup some.

  • Confère dorénavant 100 de Mana.

 


Linceul Vampirique (Vampiric Shroud)

Vampiric Shroud struggles to compete even where it would be expected to be strong; with Brusier Mages. Rather than bringing up power more to compete with Conduit Gem and Sands of Time we want to highlight its unique strength as a defensive option. A boost here should help it stand out as an option when a mage is particularly worried about early physical aggression.

  • Augmentation de la Santé de 75 à 100.
  • Augmentation de la Protection Physique de 10 à 15.


Linceul Imbibé de Sang (Blood-soaked Shroud)

This upgrade had an identity that fought with itself. This was the tanky option but encourages heavy lifesteal builds which scale their healing off damage. This made it lackluster for damage dealers who would simply go Sacrificial Shroud and lackluster for bruisers who didn’t benefit enough. We are removing the stacking lifesteal and making this item more focused as a direct upgrade to Vampiric Shroud for Bruisers.

  • Augmentation de la Protection Physique de 40 à 55.
  • Augmentation de la Santé restaurée de 12 à 2% de la Santé maximale.
  • Augmentation du Mana restauré de 6 à 2% du Mana maximal.
  • Suppression du bonus cumulatif de Vol de Vie du passif.


Linceul Sacrificiel (Sacrificial Shroud)

Sacrificial Shroud promises heavy damage at a cost, but the damage tradeoff didn’t feel quite there for most players. Some extra Magical Power will help this item stand out as a potent damage option.

  • Augmentation de la Puissance Magique de 100 à 115.


Hache du Guerrier (Warrior’s Axe)

Warrior’s Axe has been mostly overshadowed by Bluestone Pendant in recent play. Since our last nerf on Bluestone Pendant we saw some use of Warrior’s Axe but it still struggled. Looking at the current Bluestone Pendant we feel its overall power is where it should be and rather than nerfing it we need to bring other starts that compete with it up. Warrior’s Axe will now not only steal health more effectively at the start but will now scale over the laning phase and game. Gods who feel like they can win trades should feel rewarded for playing into this trading playstyle in between clearing the wave.

  • Augmentation du bonus de dégâts du passif et du vol de Santé de 30 à 35 (+1 par Niveau).


Arc d’Atalante (Atalanta’s Bow)

Atalanta’s Bow is getting an extra bump in power, letting it flex more into Hunter builds as an option.

  • Augmentation de la Puissance de 35 à 40.

 


Cagoule de Cuir (Leather Cowl)

Leather Cowl is an all around starter but with no mana sustain it can be difficult to utilize at the start of the game. Some extra MP5 should help it compete as an option with Death’s Toll, Gilded Arrow, and Bluestone.

  • Confère dorénavant 7 de PdM5.


Cagoule du Chasseur (Hunter’s Cowl)

  • Confère dorénavant 15 de PdM5.


Sceau Conjureur (Warding Sigil)

Warding Sigil is a strong defensive choice but doesn’t quite offer anything else to help in the early game. Freeing up some gold in the early game to pair this with what you need in the early game should help it find a spot more often.

  • Réduction du Coût de 700 à 600.


Acier Terni (Tainted Steel)

Tainted Steel is seeing quite the change. While minor anti-heal can be impactful in some matchups, it doesn’t really help you personally in ways you would expect a starter to. We are now letting it steal healing like Tainted Amulet does, giving it something more direct to feel in the laning phase.

  • Réduction de la Réduction de Soin de 20% à 15%.
  • Vous vous soignez dorénavant de 100% du Soin réduit.

 


Amulette Ternie (Tainted Amulet)

Tainted Amulet and Breastplate struggled to see play largely because it only made sense in matchups where you could justify Tainted Steel. Upon looking at it closer even with Tainted Steel being a more attractive choice Tainted Amulet and Breastplate don’t quite stand on their own as potent end game starter upgrade. We are boosting both these items to make sure this feels rewarding in matchups where they make sense.

  • Augmentation de la Réduction de Soin de 20% à 30%.


Plastron Terni (Tainted Breastplate)

  • Augmentation de la Puissance Physique de 40 à 50.
  • Augmentation de la Puissance Magique de 60 à 75.


Couronne de l’Empereur de Jade (Jade Emperor’s Crown)

Jade Emperor’s Crown can be a potent counter to high Physical Power teams but it lacked enough personal stats for the wearer to feel tanky enough. Some extra help with make this team utility choice feel better to buy for the wearer.

  • Augmentation de la Santé de 150 à 200.


Heaume à Plaques Tyrannique (Tyrannical Plate Helm)

Tyrannical Plate Helm boosts a specific game plan but its high cost makes it a difficult game plan to go all in on. A lower cost removes some of the friction in building this item and frees up some gold for Supports who go this route.

  • Réduction du Coût de 2600 à 2400.

 


Dieux

God Balance in Mid Season is really focused around bringing up gods that have struggled since the start of Season 8. We took a look at all our metrics, Win Rate, Pick Rate, Ban Rate, SPL Performance, Ranked Performance, Casual Performance, and general sentiment to create a list of gods that struggled in most of these metrics. Boots removal will change things a ton, item balance and relic reworks will change things a ton, but we want to make sure these gods don’t need to wait for how things shake up to get some love.

Amaterasu

Reflecting upon Amaterasu’s balance we saw her be a strong Warrior towards the end of Season 7, needing multiple nerfs. Since Season 8 however she has not shone with the same brilliance and is in need of some buffs. Heavenly Reflection will now charge more quickly and reliably, helping Amaterasu get her damage out more quickly during teamfights and while laning. Additionally we are reverting the nerf we did in late Season 7 to her Dazzling Offensive.

Reflet Céleste (Heavenly Reflection)

  • Augmentation du taux de charge des dégâts subis de 4 à 4,5.
  • Augmentation du taux de charge des dégâts infligés de 0,15 à 0,2.
  • Cela signifie qu’Amaterasu chargera Reflet Céleste plus rapidement en subissant et en infligeant des dégâts.

Offensive Eblouissante (Dazzling Offensive)

  • Augmentation des dégâts de base de 80/120/160/200/240 à 80/125/170/215/260.


Artémis

Artemis often feels like the hunted rather than the huntress. We want to improve her tools that put her on the offensive so she can feel safer putting on the pressure. Transgressor’s Fate can be a really solid follow up to CC or emergency safety. It will now be available more often and a boost to its damage can let her turn on foes who get caught. Vengeful Assault will also give some extra speed to flee or follow and is also getting a cooldown reduction to lower her downtime.

Destin des Pêcheurs (Transgressor’s Fate)

  • Augmentation des dégâts de base de 25/40/55/70/85 à 35/48/61/74/87.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 18/16/14/12/10s à 14/13/12/11/10s.

Assaut Vengeur (Vengeful Assault)

  • Augmentation de la Vitesse de Déplacement 20% à 25%.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 18/17/16/15/14s à 16/15,5/15/14,5/14.

 


Baba Yaga

More buffs are brewing for Baba. We are blasting off some cooldown on Blast Off while making her Ultimate a better defensive tool when she is under pressure. Some extra Shield Health combined with a stronger knockback will give her the space to unleash a volley of Witchfire on her foes.

Mise à Feu ! (Blast Off!)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 16 à 14.

Foyer, Doux Foyer (Home Sweet Home)

  • Augmentation de la Contribution Magique du Bouclier de 15% à 25%.
  • Augmentation de la force du Repoussement de 330 à 400.


Baron Samedi

Who wouldn’t invite Baron to the Mid Season party? Baron Samedi is gaining a boost to his utility rather than raw damage. Hysteria from Basic Attacks is getting a substantial boost while a double hit from Vivid Gaze will now automatically apply its debuff, even if the target is at 0 Hysteria. Consign Spirits is also seeing a cooldown reduction. These changes help both Mid Baron Samedi in gaining some extra safety and more frequent wave clear while Support Baron Samedi has more freedom to play with applying Hysteria for maximum effect.

Hystérie (Hysteria)

  • Augmentation de l’Hystérie des Attaques de Base de 2 à 5.

Regard Pénétrant (Vivid Gaze)

  • Augmentation de l’Hystérie appliquée de 10 à 15 par coup.
  • Ajout de la durée du malus de Puissance dans la description (3/3,5/4/4,5/5s).

Relégation d’Esprits (Consign Spirits)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 15/14/13/12/11 à 13/12,5/12/11,5/11.

 


Daji

Da Ji hasn’t quite clawed her way into the Meta. While there was a lot of talk about her being stronger with Shell losing its block stacks we didn’t quite see that play out. One Thousand Cuts is her primary clear ability but it has a large cooldown as it doesn’t go on cooldown until it finishes casting. Lowering this cooldown will bring it closer to other Assassins and their clear speed in the Jungle.

Un Millier de Coupures (One Thousand Cuts)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 13s à 11s.

 


Freyja

Freya has seen a recent spike with the Mage ADC itemization but she still struggles. One aspect that holds her back is her early laning phase and the demand on her mana. Reducing these costs should help her out in a way that doesn’t directly increase her hyper carry playstyle.

Irradiation (Irradiate)

  • Réduction du Coût de Mana de 60/65/70/75/80 à 45/50/55/60/65.

Impulsion (Pulse)

  • Réduction du Coût de Mana de 60/65/70/75/80 à 45/50/55/60/65.

 


Hachiman

Hachiman is definitely showing why he is a Master of Arms and the Lord of the Eight Banners. Eagle Eye will now fire 4 shots consistently, giving him some extra trading power in the early game. Heavenly Banner is also getting some buffs, scaling better with Hachiman’s power and providing extra utility to him and his team when fighting around the banner.

Oeil d’Aigle (Eagle Eye)

  • Augmentation du nombre de munitions de 3/3/4/4/4 à 4 à tous les Niveaux.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 12 à 12/11,5/11/10,5/10.
  • Réduction du Coût de Mana de 50/60/70/80/90 à 50 à tous les Niveaux.

Banderole Céleste (Heavenly Banner)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 45 à 55%.
  • Augmentation de la Vitesse d’Attaque de 5/7,5/10/12,5/15% à 10/12,5/15/17,5/20%.


Hadès

Hades wants to get into the thick of a fight to Devour Souls and pull enemies in with Pillar of Agony. Our goals here are to reward Hades for doing just that. Devour Souls having a reduced cooldown will allow Hades more frequent opportunities to restore health and burst enemies which helps Hades during all stages of the game. In teamfights Hades will now gain reduced cooldowns for each enemy hit with Pillar of Agony, allowing him to engage, use Pillar of Agony, and continue the pressure much more quickly.

Dévoration d’Ames (Devour Souls)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 11s à 10s.

Pilier d’Agonie (Pillar of Agony)

  • Quand cette Compétence inflige des dégâts à un ennemi, le Temps de Rechargement de toutes les Compétences est réduit de 0,2s.


He Bo

He Bo is known for his burst but he has been struggling to make a splash. Finding the right point for his early game strength compared to his late game burst is a fine line but he is currently on the weak side. A boost to Water Cannons early game base damage will help him clear and compete with other mages.

Canon à Eau (Water Cannon)

  • Augmentation des dégâts de base de 60/110/160/210/260 à 80/125/170/215/260.


Hel

Mid Season came with a large change to healers overall. Since then things have settled down and Hel has felt underwhelming for some time. We want to increase her ability to trade and burst her opponents rather than boost her sustain as a way to bring her back.

Décomposition (Decay)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 50% à 60%.
  • Réduction du Coût de Mana de 55/60/65/70/75 à 45/50/55/60/65.

Restauration (Restoration)

  • Réduction du Coût de Mana de 55/60/65/70/75 à 45/50/55/60/65.

Répulsion (Repulse)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 70% à 75%.

 


Héra

Argus is getting a tune up for Mid Season. Argus has high impact when he first lands in a fight, but in later stages of the game his output for how quickly he can die feels mismatched. Rather than boosting his tankiness we want his attacks to feel more impactful. Additional Royal Assaults fist damage is getting a solid base damage bump, helping Hera clear and burst enemies down with a strong combo.

Présence Dominante (Commanding Presence)

  • Augmentation de la Contribution Magique du premier coup d’Argos de 30 à 35%.
  • Augmentation de la Contribution Magique du deuxième coup d’Argos de 30 à 35%.
  • Augmentation de la Contribution Magique du troisième coup d’Argos de 40 à 45%.

Assaut Royal (Royal Assault)

  • Augmentation des dégâts des poings de 80/130/180/230/280 à 80/135/190/245/300.

 


Jörmungand

The cycle continues with another Jormungandr change! Jormungandr has struggled to find a spot supporting his allies and being a bruiser for his team. His breath is now more corrosive, getting a nice burst in base damage while Submerge gets a solid boost to its Movement Speed, letting him chase down his enemies.

Général

  • Augmentation des dégâts d’Attaque de Base de 9,6 à 10,4.

Submersion (Submerge)

  • Augmentation de la Vitesse de Déplacement de 25% à 35%.


Kali

The Goddess of Destruction lives up to her name in the late game but she struggles to get there at the start. High mana costs combined with limited gank burst damage make it hard for her to compete against other junglers. Alleviating but not removing something of these early limitations should help her reach the later stages of the game.

Général

  • Augmentation du Mana de Base de 205 à 225.

Coup Agile (Nimble Strike)

  • Réduction du Coût de Mana de 70 à 60.

Coup de Fouet (Lash)

  • Augmentation des dégâts des lames de 35/45/55/65/75 à 37/49/61/73/85.
  • Augmentation des dégâts totaux de 105/135/165/195/225 à 111/147/183/219/255.

Encens (Incense)

  • Réduction du Coût de Mana de 70 à 60.

 


Mulan

Mulan wants to master her arsenal to overpower her opponents in the late game, but she isn’t quite getting to that point. Improving her base health is a start, but extra scaling on Cross Strike with some bonus Protections on the Mastery and base hit of Grapple will round out that late game and let her brawl with the rest of the gods.

Général

  • Augmentation de la Santé de Base de 480 à 490.
  • Augmentation de la Santé par Niveau de 82 à 84.

Frappe Croisée (Cross Strike)

  • Augmentation de la Contribution Physique par coup de 30% à 35%.
  • Augmentation des dégâts totaux de 30/60/90% à 35/70/105%.

Grappin (Grapple)

  • Confère maintenant 5% de Protections en plus de la Vitesse de Déplacement une fois en Maître.
  • Augmentation des Protections du Grappin de 20/25/30/35/40 à 25/30/35/40/45.


Nox

Minions beware! Nox’s unique playstyle focuses on locking down her opponents, winding up big burst windows, and disrupting enemies’ plans. These work great in non-conquest modes where she sees significant success but conquest is a different story. This was helped when we added damage on Shadow Lock, augmenting her clear, but we were overly cautious with the numbers we chose. A boost to this should further round her out for Conquest.

Verrou de l’Ombre (Shadow Lock)

  • Augmentation des dégâts aux Sbires de 50/85/120/155/190 à 50/90/130/170/210.
  • Augmentation de la Contribution Magique aux Sbires de 40% à 50%.

 


Odin

Odin has been in an interesting spot since his rework. He released quite strong seeing a slew of nerfs, but over time it has become clear the nerfs went too far. Some of the ones that hit him the hardest were around his main ability cooldowns and Gungnir’s Might overall damage. We are reverting some of these to find a solid middle ground for the god.

Allonge (Lunge)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 16/15/14/13/12s à 15/14/13/12/11s.

Cri du Corbeau (Raven Shout)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 16/15/14/13/12s à 15/14/13/12/11s.

Puissance de Gungnir (Gungnir’s Might)

  • Augmentation de la Contribution Physique du lancer de 50% à 60%.

 


Olorun

Magical ADCs were a group that we watched very closely with recent buffs. While some of them underperformed, Olorun underperformed the most. Looking at the aftermath of the ring buffs we saw a large rise in all Mage ADCs except Olorun who hardly moved. It is clear he needs some additional buffs. Overflowing Divinity now scales better with his Magical Power while early game Sanctified Field has a reduced cooldown, giving him some extra safety he didn’t have access to. The final change is a fix to make his ultimate interactions more consistent and expected. Currently, enemy CC applied to him is lengthened due to how Time Dilation interacts with him. This 40% CCR functionally removes these unintuitive interactions and brings CC effects into more neutral territory rather than being extra punishing to Olorun.

Divinité Débordante (Overflowing Divinity)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 15% à 25%.

Champ Sanctifié (Sanctified Field)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 140/130/120/110/100 à 120/115/110/105/100.
  • Olorun gagne dorénavant 40% de Réduction aux Effets de Contrôle dans la zone.


Ratatosk

Ratatoskr’s Acorns replace boots in his build, which means he need special consideration when we decided to remove boots. His acorns allowed him to move slightly faster than everyone on the map while offering him flexibility. We adjusted the speed values so this remains and feels potent enough to feel good about buying these acorns while other gods have different options opened up to them earlier.

Gland Magique (Magic Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 8% à 2%.

Gland Vif (Lively Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 10% à 4%

Gland d’Orties (Nettle Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 10% à 4%

Gland à l’Écorce Épaisse (Thickbark Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 20% à 6%.

Gland de Buisson Hérissé (Bristlebush Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 20% à 6%.

Gland d’Épines de Chardon (Thistlethorn Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 20% à 6%.

Gland Persistant (Evergreen Acorn)

  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 20% to 6%.


Susanoo

Susano and Terra are gaining a similar change that Scylla received some time ago. Typhoon and Crushing Earth are abilities that can be refired and do not disappear upon the death of the god. Since both those conditions are the case we want to make sure those gods can finish what they were attempting to do at the time of death.

Typhon (Typhoon)

  • Susanoo peut dorénavant activer à nouveau Typhon une fois mort.


Tellus

Terre Ecrasante (Crushing Earth)

  • Tellus peut à nouveau activer Terre Ecrasante une fois morte.

 


Thor

Thor has strong potential as shown by the many times he has been a prominent pick. He has however not hit that mark in Season 8. We are boosting his ability to generate power with his Passive while fighting by increasing its range and giving Anvil of Dawn just that little extra to let him coming crashing down on his opponents.

Folie du Guerrier (Warrior’s Madness)

  • Augmentation de la Portée de 30 à 55 unités.

Enclume de l’Aurore (Anvil of Dawn)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 90% à 100%.


Thot

The arbiter of the damned is getting a boost to his Hieroglyphs, putting some extra threat into is primary artillery mage ability.

Assaut de Hiéroglyphes (Hieroglyphic Assault)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 20% à 25%.


Tiamat

Tiamat is the only nerf on this list, receiving a change focused at adjusting a high level concern. Summon Serpents should be a powerful tool for pushing up and lane and creating pressure. This pressure however shouldn’t be enough on its own to topple your bases primary defenses but rather open up your team to find opportunities to push. Serpents will now die when attacking a Phoenix or Titan twice, making them unable to take these objectives on their own without assistance from a god or a particularly beefy wave of Oni minions. Summon Beasts is also seeing a reduction in lifetime, lowering Tiamats ability to zone control for extended periods of time.

Invocation de Serpents (Summon Serpents)

  • Quand les Serpents infligent des dégâts à un Phénix ou à un Titan, ils subissent 1 point de dégât.

Invocation de Bête (Summon Beast)

  • Réduction de la Durée de 30s à 15s.

 


Yemanja

We made it to the end of the Patch Notes! Congratulations for reading this far, but we got one more to go and it is definitely a big one. Yemoja’s Omi casting system brought a unique style of casting to SMITE but has left Yemoja in an interesting balance state. Her overall performance is very low but she is consistently among the highest banned gods in Ranked and in SPL. We are looking to make adjustments to alleviate some of the strength that pushes her to be a top SPL contender but bring up other aspects that will help her in overall play.

First up, Omi. Omi requires a very specific build that when optimized allows Yemoja to spike in efficiency. We are removing the mana conversion to Omi, instead letting her gain Omi at a set rate and converting that mana to health in a similar way to Cu Chulainn.

Second, Bouncing Bubble and Moonstrike. During her ultimate especially Yemoja is very flexible in being able to support her team and heavily disrupt the enemy team with a volley of slows and stuns. Bouncing Bubble especially has a very quick follow up into Moonstike and these can be paired back to back very quickly. We are adding some postfire to Bouncing Bubble to better match her animations and adding a build in delay when heavy spamming of her first ability takes place. Enemies will have some extra breathing room due to this and an increased cooldown on River’s Rebuke.

To offset this Bouncing Bubble is getting a solid bump to its base damage which will especially help her in lane and during early rotations. This combined with some extra flexibility on her build path will hopefully help her perform at all levels while high level players have more opportunity to play against this fluid goddess.

Omi

  • Yemanja n’a plus besoin de gagner du Mana ou des PdM5 pour accroître son Omi. Elle gagne de l’Omi aux Niveau 6, 11 et 16 à la place.
  • Le Mana et les PdM5 sont maintenant convertis en Santé à hauteur de 20%.

Bulle Rebondissante (Bouncing Bubble) (Frappe Lunaire (Moonstrike))

  • Il y a dorénavant un petit délai lors d’un lancement consécutif trop fréquent de ces Compétences. Par exemple, si vous utilisez Bulle Rebondissante puis Frappe Lunaire le plus rapidement possible, il n’y a pas de délai. Si vous essayez d’utiliser Bulle Rebondissante à nouveau, il y aura un petit délai.

Bulle Rebondissante (Bouncing Bubble)

  • Augmentation des Dégâts de Base 30/65/100/135/170 à 40/75/110/145/180.
  • Augmentation du Temps de Récupération de 0,3s à 0,43s.

Gronderie de la Rivière (River’s Rebuke)

  • Augmentation du Temps de Rechargement 110s à 120s.

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