Home // Blog // Notes du patch du Mardi 3 Novembre 2020

Patch 7.11

Tortues Ninja | Notes de Mise à Jour

Merci à Kingkkrool pour la traduction.

Osiris Léonardo (Leonardo)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Loki Raphaël (Raphael)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Mercure Michelangelo

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Sun Wukong (Donatello)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Osiris Léonardo Radical (Radical Leonardo)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Loki Raphaël Radical (Radical Raphael)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Mercure Michaelangelo Radical (Radical Michelangelo)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Sun Wukong Donatello Radical (Radical Donatello)

Exclusif | Pass de Bataille

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Hachiman Splinter

Exclusif | Coffre Radical

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Rāvaṇa Shredder

Exclusif | Coffre Radical

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Jingwei Paintballeuse (Paintballer)

Exclusif | Odyssée

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Hun Batz Hurleur de l’Ombre (Shadow Howler)

Exclusif | Odyssée

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Artémis Vaillante Chasseresse (Valiant Huntress)

Exclusif | Boutique Spectateur

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Poséidon Ensorceleur Englouti (Sunken Sorcerer)

Exclusif | Odyssée

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Hercule Techno-Titan (Techno Titan)

Exclusif | Odyssée

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Tchernobog Roi Corbeau (Raven King)

Exclusif | Odyssée

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Scylla Alchimiste d’Acier (Steel Alchemist)

Exclusif | Pack Butin Digital

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Merlin SK Gaming

Exclusif | Pack Butin Digital

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Seth Sir Sablington (Sir Sandington)

Exclusif | Pack Butin Digital

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

Chtulhu Saison 7 (Season 7)

Exclusif | Pack Butin Digital

1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920

 

Planning de Mises à Jour

20 octobre

  • Mise à Jour Bonus 7.10 Bonus Découvrez tous les détails de l’équilibrage et du nouveau contenu ici.

3 Novembre

  • Pass de Bataille Tortues Ninja
  • Coffre Radical
  • Contenu Odyssée : Apocalypse.

17 Octobre

  • Contenu Odyssée : Apocalypse (les costumes d’Odyssée après Artémis Vaillante Chasseresse)
  • Pack Butin Digital

Notez que ces dates sont approximatives et peuvent être sujettes à changement.

 

Pass de Bataille

Pass de Bataille : Tortues Ninja (750 Gemmes) / Pass de Bataille : Tortues Ninja Plus (1350 Gemmes)

Objets du Rail Premium

  • Costume d’Osiris Léonardo
  • Costume de Loki Raphaël
  • Costume de Mercure Michelangelo
  • Costume de Sun Wukong Donatello
  • Costume d’Osiris Léonardo Radical
  • Costume de Loki Raphaël Radical
  • Costume de Mercure Michelangelo Radical
  • Costume de Sun Wukong Donatello Radical
  • Avatar Donatello
  • Avatar Raphaël
  • Avatar Léonardo
  • Avatar Splinter
  • Avatar Shredder
  • Avatar April O’Neil
  • Avatar Clan des Foot
  • Avatar Casey Jones
  • Avatar Bebop & Rocksteady
  • Pack de Commentateur de Raphaël
  • Pack de Commentateur de Michelangelo
  • Pack de Commentateur de Donatello
  • Cadre de Chargement Pouvoir des Tortues
  • Ecran de Chargement Pouvoir des Tortues
  • Ecran de Chargement Van des Tortues
  • Ecran de Chargement Splinter
  • Ecran de Chargement Shredder
  • Timbre de Saut Pizza des Egouts
  • Costume de Balise Ballon-Tortue
  • Costume de Balise Mouser
  • Effet de Montée de Niveau Pouvoir des Tortues
  • Timbre de Saut Shredder
  • 10000 Points d’Odyssée au total (Premium et Prestige)

 

Objets du Rail Gratuit

  • Avatar Michelangelo
  • Avatar Krang
  • Emote Globale Tortues Ninja
  • Pack de Commentateur Léonardo
  • Titre de Joueur Radical
  • 30000 Points d’Odyssée au total (Gratuit et Prestige)

 

Qualité de Vie

Retour du mode Aventure

Domination Céleste

  • Les équipes avec un seul Point de Capture continueront de retirer des tickets à l’équipe ennemie bien qu’à un rythme plus bas, plutôt que de gagner 2 de points ou plus.
  • Réduction des ressources d’EXP sur la carte, comme les joueurs avaient déjà trop de niveau par rapport à leur équipement.
  • Réduction du temps de “recharge” après qu’un Djinn soit tué de 30s à 5s

 


Mises à Jour des Règles d’Abandon Prématuré

« Early Surrender was added to SMITE as a quality of life feature, so that in cases where—whether due to user’s wi-fi, their ISP, or the SMITE servers—a teammate was gone long enough that it wasn’t fair to play it out, all players in the match could get into a healthier game as quickly as possible. Unfortunately, some players have been abusing this to dodge what they perceived to be losing matches based on pre-10m gameplay. While the regrettable truth is that the harsher we make the DC penalty to prevent this abuse, the harsher the effects on those players who were actually DC’d, it’s clear that this abuse case has caused too much frustration to leave unchanged. Hopefully this will put a stop to that intentional misuse, but we will continue to keep an eye on it, and in the meantime if you feel like a player is intentionally abusing the system, please report them and our support team will investigate and take punitive action. »

Dans les parties avec un Abandon Prématuré, les joueurs qui l’ont déclenché en se déconnectant auront une pénalité de Désertion.

 


Effets de Soins en Pourcentage

Toutes les compétences et objets qui modifient les soins en pourcentage, que ce soit pour les augmenter ou les réduire, affecteront toutes les formes de soin : Vol de Vie, compétences de soin, objets de soin, soin des Reliques, PdS5 et bonus de la Jungle.

 


Mises à Jour des descriptions pour plus de clarté et de consistance

  • Divers textes de compétences ont été corrigés vis à vis de leurs erreurs numériques, de grammaires, pour clarifier des effets ou ajouter des mentions d’Immunité aux Effets de Contrôle entre autres.
  • Poséidon
  • Nezha
  • Sun Wukong
  • Chac
  • Thot
  • Xbalanque
  • Amaterasu
  • Susanoo
  • Cthulhu
  • Hadès
  • Seth
  • Baron Samedi
  • Cabrakan
  • Geb
  • Fenrir
  • Scylla
  • Jingwei
  • Manteau de Discorde
  • Pierre de Gaïa

 


Clarification d’un type de Contrôle – Vortex

  • Définition d’un effet graduel d’attirance des Dieux en direction d’une source.
  • Tourbillon de Poséidon
  • Pillier d’Agonie dHadès
  • Vie de la Fête de Baron Samedi
  • Typhon de Susanoo

 

Corrections de Bugs

Interface

  • Les Points d’Odyssée s’afficheront dorénavant dans les notifications des joueurs et lors des acquisitions.
  • Correction des problèmes de classement des joueurs sur le classement en Ligue pour les Maîtres et Grands-Maîtres.
  • Correction d’un problème où quelques textes de quêtes manquaient.

 


Objets

  • Arc Chargé
    • Affiche dorénavant les charges pour indiquer quand son passif se déclenchera, comme l’Arc d’Odysseus.
  • Potion de Puissance
    • Correction d’un problème où l’effet visuel de cet objet pouvait répondre aux changements d’état/de forme.
  • Broyeur
    • Correction d’un problème où le texte faisait toujours référence à Masamune.
  • Baguette de Soin
    • Correction d’un problème où le passif conférait plus de soin que prévu.
  • Arc de Rameau Argenté
    • Correction d’un problème où les joueurs pouvaient perdre de la Vitesse d’Attaque à cause de cet objet quand affectés par un Ralentissement de Vitesse d’Attaque.
    • Les joueurs perdront dorénavant d’abord cumul de Vitesse d’Attaque puis de la Vitesse d’Attaque actuelle si les charges surpassent le seuil maximal.

 


Dieux

  • Cthulhu
    • Correction d’un problème où Cthulhu ne pouvait pas être Loué.
  • Susanoo
    • Correction d’un problème où Lame Crantée ne se déclenchait pas quand Kata de Tempête de Susanoo était en Rechargement.
  • Daji
    • Correction d’un problème où Daji pouvait se téléporter dans les airs en ciblant Cthlhu sous sa forme Ultime avec sa compétence Esprit Fourbe.
  • Heimdall
    • Correction d’un problème où les ennemis qui venaient de revivre par la Compétence Ultime de Khépri pouvaient rester coincés par la Compétence Ultime d’Heimdall.
  • Khépri
    • Correction d’un problème où les ennemis qui venaient de revivre par la Compétence Ultime de Khépri pouvaient rester coincés par la Compétence Ultime d’Heimdall.
  • Loki
    • Correction d’un problème où acheter et utiliser Arondie pouvait briser l’effet visuel de l’invisibilité de Loki.
    • Correction d’un problème où le dessin des cartes de Loki Diamant et Légendaire ne s’affichait pas correctement sur certains écrans.
  • Arès
    • Correction d’un problème où la carte de son costume de Rang 5 ne s’affichait pas correctement sur certains écrans.
  • Ratatosk
    • Correction d’un problème où l’effet de lueur des glands pouvait parfois persister aux endroits où Ratatosk était mort.
    • Correction d’un problème où le bouton annuler de la boutique pouvait annuler l’effet visuel du gland de Ratatosk.
  • Thor
    • Correction d’un problème où Thor pouvait parfois être attiré par des compétences même quand il était en dehors de la zone si il s’était téléporté à son marteau.
  • Seth
    • Correction d’un problème où Seth pouvait parfois être attiré par des compétences même quand il était en dehors de la zone si il s’était téléporté à une de ses engeances.
  • Le Roi Arthur
    • Correction d’un problème où les compétences du Roi Arthur ne s’affichaient pas comme Entravées si il changeait d’état pendant une Entrave.
  • Baba Yaga
    • Correction d’un problème où le premier lancer de sa Compétence Ultime n’était pas synchronisé avec l’animation.
    • Correction d’un problème où il y avait un petit délai non-prévu à chaque tir de sa Compétence Ultime.
  • Bacchus Blobchus
    • Correction d’un problème où les provocations et blagues ne se jouaient pas quand il était Eméché ou Bourré.
  • Cùchulainn
    • Correction d’un problème où sa compétence Frappe au Sol pouvait toucher la zone et désynchroniser les effets visuels en bougeant en même tant qu’en l’exécutant.
  • Jingwei
    • Correction d’un problème où les rafales au sol pouvaient être détruites si Jingwei subissait un Effet de Contrôle juste après leur apparition.
      • Ceci a été corrigé pendant la mise à jour Le Dieu Fourbe.
  • Morrigan
    • Correction d’un problème où son clone pouvait conférer un cumul de Bâton Ethéré aux ennemis.
    • Correction d’un problème où Morrigan ne pouvait pas être touchée par certains effets de zone à la fin de sa transformation dans la zone.
    • Correction d’un problème où la Compétence Ultime de Morrigan pouvait donner un cumul supplémentaire imprévu de Pièce de Charon.

Équilibrage

Objets

 

Amélioration de Coquille Magique (Magic Shell Upgrade)

« For many relics, the effect of stacking multiple relics doesn’t provide additional benefit; and this is especially true of buffs for teammates. The block stacks stacking while the shield did not seems unintuitive and difficult for enemy teams to keep track of. Block Stacks from Upgraded Shell will no longer stack. »

    • Les cumuls de blocs ne se cumuleront plus avec eux-même.
    • Les Boucliers de cette Relique ne se cumulaient pas avec eux-même et ne se cumuleront pas davantage.

 


 

Bénédiction du Gardien (Guardian’s Blessing)

« With a new Season on the horizon and many items being adjusted, we are looking to round out a few smaller issues before the World Championships. The first step we are taking is a small protections buff to the early game for Supports. Duo lane can be punishing, and we want Supports to feel sufficiently tanky. This obviously doesn’t help them from being shredded by high pen builds in the late game but it does help Supports progress through a match more safely, which should give them an edge as the game goes on. »

    • Augmentation des Protections Physique et Magique de 5 à 10.

 


 

Bâton de Merlin (Staff of Myrddin)

« The legendary Arthurian item for mages received a lot of hype on release, but has since fallen off. Its special effect can be difficult to use optimally, and its stats just don’t feel like they fit the cost. We are making this item slightly more affordable to make it a more viable Mage build pickup. »

    • Réduction du Coût de 3000 à 2800.

Dieux

 

Athéna

By popular community demand, the goddess of wisdom will have a cleaving basic attack in her hit chain. Athena’s balance has been in a great spot over the years, where she never felt oppressive but always felt relevant. However, she has slowly dropped off over time and now we can feel comfortable applying some buffs. This change should help her early lane clear or her jungle flex potential, and will feel more fitting for the animation of the attack.

Génréral

  • La dernière Attaque de Base de sa progression d’Attaque de Base infligera dorénavant des dégâts de zone.

 


 

Bacchus

When you play Bacchus you’re here to party. Unfortunately, chug doesn’t feel great to rank up and the buff from it feels lackluster. We want Bacchus players to chug right before they engage in combat, so we are adding an extra Magical Power buff to the effect. This should have our big boy swinging hard on his enemies like the good old days.

Cul-Sec (Chug)

  • Confère dorénavant à Bacchus un bonus de Puissance Magique à hauteur de 0/7/14/21/28/35.
  • Réduction du Coût de Mana de 40/45/50/55/60 à 40 à tous les niveaux.

 


 

Bellone

The goddess of war is notoriously tricky to buff, being able to quickly overtake a meta when even slightly too strong. With this in mind we looked to make changes to Bellona to improve her flexibility. Her mana costs often interfere with her ability to swap to the right weapon for the correct situation. This change will help her box without pushing her to be too intense..

Coup de Bouclier (Shield Bash)

  • Réduction du Coût de Mana de 75 à 60.

 

Fléau (Scourge)

  • Réduction du Coût de Mana de 70/75/80/85/90 à 60/65/70/75/80.

 


 

Chac

What do you give the god who seemingly has it all but can’t quite break into the meta? When looking at Chaac’s kit on paper we see strong damage output, self sustain, debuffing zone control, and impactful CC. Chaac is already putting up some decent casual stats so we are being measured with our buffs. In this pass we are making the self buff aspect of his Torrent much more relevant. Many players overlook this feature of his kit entirely, and this should help him stay alive in extended fights. We will be keeping a close eye on this god as we see constant community outcry for him to make more competitive appearances

Torrent

  • Augmentation de la durée du bonus de Protection de 4s à 6s.
  • Toucher un Dieu avec Torrent confère dorénavant deux cumuls de Protections.

 


 

Daji

This change is a long time coming. It was discussed with Olympians at the Season 6 Summit, but Da Ji’s meta position was too high for a change. Currently, this ability has some very interesting per rank scaling that causes it to feel bad in the early game. We are increasing the rank 1 damage considerably, while decreasing the per rank increase and the late game base damage. This change is intended to be a buff so that base damage loss is being compensated with a Physical Scaling Buff.

Un Millier de Coupures (One Thousand Cuts)

  • Ajustement des dégâts de 15/40/65/90/115 à 25/45/65/85/105 par coup.
    • (de 60/160/260/360/460 à 100/180/260/340/420 au total pour 4 coups portés.)
  • Augmentation de la Contribution Physique de 30% à 35% par coup.
    • (de 120% à 140% au total pour 4 coups portés.)

 


 

Isis

The goddess of magic was a force to be reckoned with earlier this year, which led to a long series of nerfs. With other meta and item changes we can now clearly see that those nerfs were too much, and we are slowly reverting them. Wing Gust needs a high top end damage to be worth the channel time and positional risk, so we are bringing that back in this update.

 

Rafale Ailée (Wing Gust)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 35% à 40%.

 


 

Jörmungand

Lately the Danger noodle is too much noodle, not enough danger. Jormungandr had a huge arrival on the battleground, causing a lot of disruption to the meta and dominating Solo Lane for months. Considerable nerfs were applied over time and now Jorm is clearly looking underpowered. His damage potential tends to be a frustration point so we are looking to buff his utility instead. Submerge is getting a lower cooldown and stronger CC to make sure Jorm can impact a fight in more ways than just dealing damage.

Submersion (Submerge)

  • Augmentation de la hauteur du Repoussement en l’Air de 300 à 375.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 18s à 16s.

 


 

Méduse

Our quest continues to bring Medusa up to a point of competitive viability. Acid Spray doesn’t rank up in damage very well, but Medusa needs to tank this first anyway. We are increasing the base damage per rank to make sure Medusa can clear waves effectively as she transitions from the early game to mid game.

Jet d’Acide (Acid Spray)

  • Augmentation des dégâts de base de 90/135/180/225/270 à 90/140/190/240/290.

 


 

Mulan

After a Heroic launch, Mulan has settled in nicely into the ranks of the SMITE gods. She feels viable without being frustrating, and brings fast paced combat and flexibility to the Warrior class. Her Ultimate, however, has a strangely long cooldown for the effects, and is being toned down slightly to better fit within the scope.

Maîtrise Divine (Divine Mastery)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 100s à 90s.

 


 

Neith

« The new backflip timing is feeling great, but we have received feedback that the mana cost is rather archaic and punishing. We are bringing this down to match Neith’s more modern gameplay goals.. »

Saut Périlleux Arrière (Backflip)

  • Réduction du Coût de Mana de 70/80/90/100/110 à 60/65/70/75/80.

 


 

Nox

« The goddess of night is a popular topic for balance discussion. Nox’s kit focuses on all-in gameplay and heavy lockdown, making her a rather unique mage. Her high amount of CC has often been a limiting factor for her, as buffing overall damage or ease of use on the kit would likely cause frustrations. After much deliberation and statistical review, we are looking to bolster Nox’s laning potential as a way of bringing the goddess into a more competitive spot. Her Shadow Lock ability will now be able to deal a small amount of damage to minions as it passes through them. This gives Nox more efficient lane clear, but more importantly gives her more decisions to make in the laning phase on how to pressure her opponents. »

Verrou de l’Ombre (Shadow Lock)

  • Inflige dorénavant des dégâts aux Sbires traversés à hauteur de 50/85/120/155/190 + 40% de la Puissance Magique.
  • Comme cette compétence peut dorénavant toucher plusieures cibles, le multiplicateur de Vol de Vie est réduit de 100% à 33%.

 


 

Odin

« The Allfather was another strong rework that led to slight overnerfing. We are reverting one of those nerfs to Gungnir’s Might’s base damage which should help his early clear and solo lane potential. Bastet, who was reworked at the same time, is also being considered for more significant changes in the future. »

Puissance de Gungnir (Gungnir’s Might)

  • Augmentation des dégâts d’Impulsion de 20/40/60/80/100 à 25/45/65/85/105 par à-coup.
    • (de 60/120/180/240/300 à 75/135/195/255/315 au total pour 3 coups portés.)

 


 

Tellus

« The Earth Mother is continuing her transformation from true support to bruiser. Terra was originally thought of as a more protective Guardian, but as her pro gameplay and balance progressed we started to see her played more aggressively and even in Solo Lane. We are adding cleave attacks to all of her punches only when her passive is active. This adds a unique management component to her deployables, and bolsters her early game which tends to be awkward until she has all of her abilities ranked for shatter combos. »

Pierres Dressées (Standing Stones)

  • Les Attaques de Base de Tellus infligent maintenant des dégâts de zone tant que cette compétence passive est active.

 


 

Vulcain

« A buff shouldn’t cost an arm and a leg. Well Vulcan is missing those limbs and there isn’t much we can do about that, but we can buff his Ultimate. This ability has insane long range snipe potential, but feels far too weak when used at closer ranges. We are increasing the floor on the damage curve to make this ability more useful in a wider range of situations. »

Tremblement de Terre (Earthshaker)

  • Augmentation des dégâts à courte portée de 60% à 75% des dégâts maximum.

 


 

Xbalanque

« The Mayan hero twin has had some very interesting balance developments over the past season. After some interesting changes in the past Season Xbalanque has settled into the lower end of the Hunter roster. With Branching Bolas and his Ultimate now feeling to be at great spots, we looked at his movement ability. Rising Jaguar used to be a key source of damage in the old days, but has crazy low scaling for today’s standards. We are increasing this damage scaling by a considerable amount to give Xbal more options in combat. »

Levée du Jaguar (Rising Jaguar)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 30% à 50%.

 


 

Zhong Kui

« He might not be getting another skin yet but he is getting a buff. Zhong Kui is surprisingly underperforming in a meta where solo lane mages have been quite potent. Zhong is intentionally designed with slightly lower damage traded for tankier stats, but his damage numbers looked surprisingly low in a few places, even for a solo lane mage. We are buffing a base damage and a scaling effect in his kit to bring his damage up across multiple build paths or roles. »

Livre des Démons (Book of Demons)

  • Augmentation des dégâts de base de 60/115/170/225/280 à 80/135/190/245/300.

Rappel des Démons (Recall Demons)

  • Augmentation de la Contribution Magique de 20% à 25% par coup.
    • (de 100% à 125% au total pour 5 coups portés.)

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