Smite France Notes du Patch du Mardi 20 Février 2024 – Smite France

Home // Blog // Notes du Patch du Mardi 20 Février 2024

Patch 11.2

Déesse du Ciel | Notes de Mise à Jour

Nouveau Dieu Égyptien

NOUT
Déesse du Ciel

 

  • • Passif : Flux
    • • Quand Nout blesse un Dieu ennemi avec une compétence, elle gagne un bonus cumulable de Vitesse d’Attaque pendant 5s. Nout peut gagner plusieurs cumuls grâce à une même compétence.
      • • Bonus de Vitesse d’Attaque : 2+0,1% par Niveau
      • • Nombre maximum de cumuls : 10

 

  • • Convergence
    • • Nout renforce ses Attaques de Bases et tire 2 projectiles convergents supplémentaires sur les côtés. Tous les projectiles transpercent les ennemis mais pas les murs. Le projectile du milieu inflige les dégâts d’une Attaque de Base et ceux des côtés infligent des dégâts de compétence. Nout tire toujours au moins une fois mais peut tirer jusqu’à 4 coups de plus grâce à des cumuls en blessant des adversaires avec des Attaques de Base. Nout gagne 2 cumuls en blessant les Dieux ennemis. Nout peut annuler cette compétence pour récupérer les coups non-utilisés en guise de cumuls.
      • • Portée : 55
      • • Réduction des dégâts du projectile central : 55/50/45/40/35%
      • • Dégâts des projectiles latéraux : 3/7/11/15/19+15% de votre Puissance Physique
      • • Cumuls par coup : 4
      • • Temps de Rechargement : 13s
      • • Coût : 45/50/55/60/65

 

  • • Effondrement de Comète (Crashing Comet)
    • • Nout fait tomber une comète du ciel s’écrasant dans une zone en infligeant des dégâts. Après qu’elle se soit écrasée, elle provoque une onde de choc blessant les ennemis dans une zone plus grande. Les ennemis touchés par la comète subiront des dégâts à nouveau et seront Enracinés alors que les ennemis blessés par l’onde de choc Trembleront.
      • • Portée : 55
      • • Rayon : 25,10
      • • Dégâts : 35/55/75/95/115 + 35% de votre Puissance Physique
      • • Enracinement : 0,9/1/1,1/1,2/1,3s
      • • Tremblement : 0,25s
      • • Temps de Rechargement : 15s
      • • Coût : 65

 

  • • Distorsion (Warp)
    • • Nout se déforme dans la direction dans laquelle elle se déplace. Après coup, elle tire 3 projectiles à tête chercheuse se dispersant parmi les ennemis proches en priorisant les Dieux. Ces projectiles infligent des dégâts et Ralentissent les ennemis de manière cumulative. En plus, Nout réinitialise le Temps de Rechargement de Convergence après avoir utilisé cette compétence.
      • • Portée : 15
      • • Rayon : 45
      • • Dégâts : 15/25/35/45/55 + 20% de votre Puissance Physique
      • • Temps de Rechargement : 14/13,5/13/12,5/12s
      • • Coût : 40/45/50/55/60

 

  • • Chute Céleste (Skyfall)
    • • Nout devient Immunisée aux Effets de Contrôle, rassemble toute son énergie, s’envole dans les airs et devient inciblable pendant 3s. Nout peut alors se déplacer et viser pour tirer un énorme trou noir en direction du champ de bataille s’écrasant alors après un court instant, blessant tous les ennemis. Après coup, un flux gravitationnel s’étend, blessant et attirant vers le centre tous les ennemis. Nout atterit ensuite et retourne à son emplacement initial.
      • • Rayon : 20,40
      • • Dégâts initiaux : 200/260/320/380/440 + 80% de votre Puissance Physique
      • • Dégâts du flux : 80/100/120/140/160 + 40% de votre Puissance Physique
      • • Temps de Rechargement : 100s
      • • Coût : 100

 


Nouveaux Costumes de Dieux

Nout Le Cosmos (The Cosmos)
Recoloré Standard

 

NOUT Montée (Ascended)
Illimitée | Pass de l’An 11

 

NOUT Costumes de Maîtrise
Costumes de Maîtrise

 

HADÈS Rejeté Cosmique (Cosmic Thrawn)
Cross-Gen | Coffre Tyrannie Cosmique

 

BAKE-KUJIRA Eclat Doré (Golden Luster)
Limité | Récompense de Louanges

 

ARÈS Défenseur Etincelant (Gleaming Defender)
Cross-Gen | Pass Cross-Gen

 

HOUYI Archer Etincelant (Gleaming Archer)
Cross-Gen | Pass Cross-Gen

 

APHRODITE EmbrasseMoiXOXO (KissMeXOXO)
Cross-Gen | Honneur Immortel

 

SUSANOO Lame d’Onyx (Onyx Blade)
Cross-Gen | Honneur Immortel


Pass Cross-Gen : Valeur Etincelante

  • • Pass Cross-Gen : Valeur Etincelante (600 Gemmes)
  • • Pass Cross-Gen : Valeur Etincelante (1200 Gemmes)

Une nouvelle Mise à Jour sur SMITE implique un nouveau Pass Cross-Gen ! Valeur Etincelante illumine le Champ de Bataille des Dieux et vous pouvez vous y prélasser.

  • • Arès Défenseur Etincelant
  • • Houyi Archer Etincelant
  • • Pack de Commentateur Archer Etincelant
  • • Avatar Défenseur Etincelant
  • • Avatar Archer Etincelant
  • • Et bien plus !

Qualité de Vie

  • GÉNÉRAL
    • • Ajout de voix “Choisissez votre Dieu” et “Sélectionnez votre Dieu” par la Lore Lady (Suehyla El-Attar) pour le moment où ça sera à vous de sélectionner votre Dieu à l’écran de sélection des Dieux.

Équilibrage

MODES DE JEU

CONQUÊTE

With the removal of class passives in 11.1, mages have had a tougher time than usual taking down their assigned buff. As such, we wanted to provide a bit more leeway for magical mid laners to farm efficiently without having to take all of their health and time!

  • • Bonus Rouge
    • ○ Réduction de la Protection Magique de Base de la Manticore de 16 à 10.

 

On a similar note, mid harpies were taking slightly too long to kill, so a small reduction to their health will save an auto or two each!

  • • Harpies du Milieu
    • ○ Réduction de la Santé de Base de 600 à 550.

 

We are so happy to see that the new Stygian Barrage reward is being received well, but we want to make sure the late game damage increases are feeling impactful, so we bumped up the damage by just a hair to help players really notice it!

  • • Phare du Styx
    • ○ Augmentation des dégâts de la seconde capture de 650 à 700.
    • ○ Augmentation des dégâts de la troisième capture 800 à 900.

 

It’s been exciting to see players work around the new Effigy mechanic, but it’s just a bit too tanky for our liking!

  • • Effigie du Géant de Feu
    • ○ Réduction de la Santé de Base de 850 à 600.

 

As many players reported, players became unable to Lifesteal at all from jungle bosses like Gold Fury, Fire Giant, etc. This was an unintended side effect of our Lifesteal changes from 11.1, so we are adjusting the Lifesteal blocking debuff that is inherent to jungle bosses, with our new rule being that players should heal half the normal amount from them.

  • • Boss de la Carte
    • ○ Réduction du malus de Vol de Vie sur les boss de 50% à 25%.

 

DUEL

This patch’s Duel rotation will be allowing some top tiers back into the format! We are going to be carefully monitoring their stats moving forward to see how they fare against the rest of the pool.

  • • Les dieux suivants ne sont plus bannis :

(Anhour / Anubis / Apollon / Bakasura / Bastet / Cama Zotz / Fenrir / Freyja / Gilgamesh / Hachiman / Houyi / Méduse / Némésis / Raiden / Ull / Vulcain)

 

  • • Les dieux suivants sont maintenant bannis :

(Ao Kuang / Arachné / Artémis / Baron Samedi / Bellone / Danzabourou-danuki / Héra / Hercule / La Fée Morgane / Loki / Maman Brigitte / Nezha / Pélé / Seth / Tsukuyomi / Vâmana)

 

OBJETS

  • Hache du Guerrier (Warrior’s Axe)

With our huge shifts to solo lane itemization right before worlds, we gave a huge boost to the Physical Power of Warrior’s Axe that we normally wouldn’t have in order to guarantee that mages would be out. We are looking to realign these numbers and reassess as we move forward!

    • • Réduction de la Puissance Physique de 20 à 15.

 

  • La Ligne Temporelle Alternative (The Alternate Timeline)

Timeline has had a pretty decent showing compared to its other half. Players may be expecting an even greater nerf, but (spoilers) with upcoming changes to Conduit Gem, we decided to only nerf it a bit.

    • • Réduction de la Protection Physique de 40 à 35.
    • • Réduction de la Protection Magique de 40 à 35.

 

  • Emblème Terrifiant (Horrific Emblem)

With the big additions to Horrific at the start of the year, it was unsurprising how much this Relic was picked up. While we want to make sure its antihealing application is still strong, we do note the importance of making sure the effects it has are not too crazy compared to its peers.

    • • Réduction du Ralentissement de 30% à 25%.
    • • Augmentation du Temps de Rechargement de 130s à 140s.

 

  • Emblème Terrifiant Supérieur (Greater Horrific Emblem)
    • • Réduction du Ralentissement de 30% à 25%.
    • • Augmentation du Temps de Rechargement de 110s à 120s.

 

  • Emblème du Péril Accru (Emblem of Increasing Peril)
    • • Réduction du Ralentissement de 30% à 25%.
    • • Augmentation du Temps de Rechargement de 110s à 120s.

 

  • Balise de Proximité (Proximity Ward)

Seeing players use the brand new wards has been awesome, but what’s not awesome is walking into lane and getting hit with a big Slow before having points in any movement abilities. We are limiting the purchase of Proximity Ward to level 5, just to prevent this laning phase fright.

    • • Ne peut pas être achetée avant le Niveau 5.

 

  • Lame Démoniaque (Demon Blade)

With the introduction of Devoted Deathbringer, Critical Strike builds have been on the rise. We understand the concern around the strength and well-roundedness of the build, so we are continuing to slow down its stat bloat while still keeping it a viable strategy.

    • • Suppression du bonus de Vitesse d’Attaque du passif.

 

  • Condamneur Dévoué (Devoted Deathbringer)
    • • Réduction du bonus de dégâts critiques de X1,25 à X1,2.

 

  • Gemme Conduit (Conduit Gem)

Conduit has been on the back burner compared to Sands for quite a while now, and one of the big reasons we believe this is happening is due to how slow it can feel to use it efficiently. We are now going to be allowing both the starter and the upgrade to stack faster!

    • • Réduction du temps par cumul de 1s à 0,5s.
    • • Réduction des dégâts purs par cumul de 2 à 1.

 

  • Gemme de l’Archimage (Archmage’s Gem)
    • • Réduction du temps par cumul de 1s à 0,5s.

 

  • Trempe de la Mort (Death’s Temper)

Having to be around 10 minions or an enemy death in the late game is very difficult, so we are paring down the amount of stacks while keeping the stats the same. Also, 75 Health on an upgraded item at level 20 felt like it was simply too underwhelming.

    • • Réduction du nombre maximum de cumul de 10 à 5.
    • • Augmentation des dégâts d’Attaque de Base de 3,5% à 7%.
    • • Augmentation de la Santé de 75 à 150.

 

  • Cœur de Rajeunissement (Rejuvenating Heart)

The Lifesteal changes have made a pretty positive impact across the board, and though this buff looks scary, the majority of Magical Lifesteal abilities were already suffering a 33% AoE penalty. So, Rejuvenating Heart was granting 33% of 33% for many characters, which just didn’t feel like enough. We’re very excited to see how this affects build paths for Magical Lifestealers.

    • • Augmentation du partage du soin de 33% à 75%.

 

  • Eclat Vif (Vibrant Shard)

Out of our new Shards, Vibrant has been the clear weak link. We’ve given it a bit more scaling in order to make sure it can keep up as players near the level 12 mark.

    • • Augmentation de la Contribution Physique de 15% à 20%.
    • • Augmentation de la Contribution Magique de 10% à 15%.

 

  • Cuirasse du Canonnier (Cannoneer’s Cuirass)

Cannoneer’s is SO close to viability, but it’s just a bit inefficient stat-wise compared to its counterparts for Supports. With a smidge more Protections, we hope to see some experimentation!

    • • Augmentation de la Protection Physique de 25 à 30.
    • • Augmentation de la Protection Magique de 25 à 30.

 

  • Marteau d’Epine Sombre (Blackthorn Hammer)

Out of our returning items, Blackthorn has not performed to the level we had hoped. The game HAS changed quite a bit since it initially left, so we want to make sure it’s still feeling like it’s a viable option among the other Hammers.

    • • Réduction du coût de 2350 à 2200.
    • • Augmentation de la Santé de 250 à 300.

 

  • Fléau du Titan (Titan’s Bane)

Late game ability damage versus tanks has been appearing on the low end of the charts with the huge meta shakeup in 11.1, so we’re giving Titan’s Bane just a bit of love to help that sixth item slot pickup feel a bit better.

    • • Augmentation de la Puissance Physique de 35 à 40.
    • • Réduction du Temps de Rechargement du passif de 6s à 5s.

 

DIEUX

  • ANHOUR

Anhur has leaped back into relevancy after a recent buff to the Slow of Shifting Sands. We’re reverting that change, as it is one of the core frustration points when playing against him.

    • • Sables Mouvants (Shifting Sands)
      • ○ Réduction du Ralentissement de 20/25/30/35/40% à 15/20/25/30/35%.

 

  • ATHÉNA

Athena has been ever-resistant to nerfs, maintaining a high pick and ban rate across the board. As such, we’re taking down the efficacy of her global utility, as those high impact moments can often be game changers or enders.

    • • Protectrice de l’Olympe (Defender of Olympus)
      • ○ Réduction de l’Atténuation de dégâts de 20% à 10/12,5/15/17,5/20%.
      • ○ Réduction de la Vitesse de Déplacement de 20% à 10/12,5/15/17,5/20%.

 

  • BAKE-KUJIRA

The whale has been making the waters rough for all around him, so we’re doing a couple big shakeups to his abilities to slow down his laning phase and tone down the damage for those stuck in his wake.

    • • Eaux Agitées (Rough Waters)
      • ○ Modification du nombre maximum de cumuls de 6/7/8/9/10 à 8 à tous les Niveaux.
      • ○ Réduction des Protections par cumul de 2/3/4/5/6 à 1/2/3/4/5.
    • • Onde Sonique (Sonic Wave)
      • ○ Réduction des dégâts de 80/125/170/215/260 à 70/115/160/205/250.
    • • Lamentation du Yōkai (Yokai’s Lament)
      • ○ Modification du malus d’augmentation de dégâts de 5/7,5/10/12,5/15% à 6/7/8/9/10%.

 

  • CERBÈRE

Though one might expect Cerberus would be having a field day with the shift to Lifesteal, he actually is not doing too hot. This patch, we’re throwing him a quite interesting bone by giving him a chance to refresh his mobility if he is able to get active!

    • • Expulsion d’Ame (Soul Expulsion)
      • ○ Nouvel effet : tuer l’âme d’un Dieu réduit de 2s le Temps de Rechargement d’Expulsion d’Ame.

 

  • CHARON

We’ve been seeing the boatman turn up in mysterious places lately… but we’re excited to see him try a variety of build paths! We understand that a lot of Charon’s viability comes from his ability to have a huge contribution of shielding in teamfights, so we want to be cautious when adjusting this value downward, even though he definitely deserves it!

    • • Damnation
      • ○ Réduction du Bouclier de 2,5% à 2% de la Santé maximale de Charon.

 

  • CHIRON

Even though Chiron has the unique ability to fire Basic Attacks while charging, the dash itself has felt rather weak and surprisingly costly.

    • • Hue ! (Giddyup!)
      • ○ Augmentation des Dégâts de Base de 70/95/120/145/170 à 75/105/135/165/195.
      • ○ Réduction du Coût de Mana de 70/75/80/85/90 à 70 à tous les Niveaux.

 

  • HACHIMAN

Hachiman is a jack-of-all-trades style hunter who has remained at the top for a while. It’s time to take the banner down a notch by slowing the frequency of his clear and his ability to hop on his horse and ride into the sunset!

    • • Banderole Céleste (Heavenly Banner)
      • ○ Augmentation du Temps de Rechargement de 13s à 14s.
    • • Archerie Montée (Mounted Archery)
      • ○ Augmentation du Temps de Rechargement de 100s à 110s.

 

  • HADÈS

Despite huge changes to Lifesteal, which one would expect would be right up Hades’ wheelhouse, the Ruler of the Underworld has been missing from play. A small nudge to strengthen his ultimate, combined with a couple of the above item buffs, will be sure to help!

    • • Pilier d’Agonie (Pillar of Agony)
      • ○ Ajout d’un malus de 10% de Protections.

 

  • HE BO

He Bo is a god that is very temperamental to keep balanced, but we noticed with the removal of Bountiful Bao and the mage class passive that this character was really struggling with early clear.

    • • Canon à Eau (Water Cannon)
      • ○ Augmentation des dégâts aux Sbires de 15% à 20%.
      • ○ Réduction du Coût de Mana de 40/50/60/70/80 à 40/45/50/55/60.

 

  • HERCULE

The days of Hercules meta are long in the past, having taken a couple solid nerfs within the past year. With itemization opening up for warriors again, he has just not kept up among his peers. A smidge more damage will help his late game threat.

    • • Brise-Terre (Earthbreaker)
      • ○ Augmentation des dégâts de base de 90/140/190/240/290 à 90/145/200/255/310.

 

  • HORUS

This supportive warrior has been struggling a bit in the duo lane, as he has always been at a strict disadvantage stat-wise compared to his guardian counterparts. We’re bringing him just a bit closer in line to their stats, though he will never truly match them.

    • • Général
      • ○ Augmentation de la Santé de Base de 679 à 683.
      • ○ Augmentation de la Santé par Niveau de 88 à 100.
    • • Résolution (Resolute)
      • ○ Augmentation du Soin de 1+0,6 à 4+0,8.

 

  • HOUYI

Even amongst a Crit meta, Hou Yi has been struggling. His early game clear is especially difficult, but it’s important to acknowledge how even a small buff to this ability multiplies out over its ability to double or even triple tap.

    • • Ricochet
      • ○ Augmentation des dégâts de 90/140/190/240/290 à 95/145/195/245/295.

 

  • KALI

The basic attack assassins not traditionally associated with Critical Strike have been seeing little success lately, so we’re looking to give a little bit of love to Kali to get her back in fighting shape!

    • • Encens (Incense)
      • ○ Réduction du Temps de Rechargement de 15s à 14s.

 

  • KUKULKAN

This little serpent has been wiggling away from far too many fights unscathed! His ability to maneuver teamfights has been exceedingly impressive after Slipstream became fully Slow immune, so we are toning down the frequency and effectiveness of the ability.

    • • Sillage (Slipstream)
      • ○ Réduction de la Vitesse de Déplacement de 60/65/70/75/80% à 50/55/60/65/70%.
      • ○ Augmentation du Temps de Rechargement de 15/14/13/12/11s à 15/14,5/14/13,5/13s.

 

  • MAMAN BRIGITTE

Slowly but surely, Maman’s damage has been creeping down to a more reasonable place. However, she needs just one more push to get her in a comfortable spot.

    • • Tour de Passe-Passe (Party Trick)
      • ○ Augmentation du Temps de Rechargement de 6s à 8s.
    • • Saisissement Spirituel (Spirit Seize)
      • ○ Réduction de la Contribution Magique du coup initial de 15% à 10%.

 

  • NÉMÉSIS

Nemesis has always been best utilized in a constructed, competitive environment. Even in high levels of ranked, she can still struggle without impressive levels of coordination. We’re giving her a bit more leeway to get active with some extra shielding, while smoothing out the Movement Speed curve of Divine Judgement.

    • • Rétribution (Retribution)
      • ○ Augmentation du Bouclier de 100/180/260/340/420 à 150/225/300/375/450.
    • • Jugement Divin (Divine Judgement)
      • ○ Augmentation du bonus de Vitesse de Déplacement de 10/10/15/15/20% à 10/12,5/15/17,5/20%.

 

  • THOT

A shining star of the new mid meta, Thoth’s performance has been quite good, and we understand he can be quite a frustrating god to play against in the right hands. As such, we’re taking down the damage from his most skillful shots.

    • • Assaut de Hiéroglyphes (Hieroglyphic Assault)
      • ○ Réduction de la Contribution Magique sur les coups successifs de 15% à 10%.
    • • Jugement Final (Final Judgement)
      • ○ Réduction de la Contribution Magique de 125% à 120%.

 

  • VÃMANA

Vamana has swung straight back into meta relevancy after being considered one of the worst characters in the game ever since his last set of nerfs. As such, we wanted to reassess what was so strong about him, and really, it has been his ultimate. Big baby mode is getting toned down quite a bit, so we’re hoping this will make fighting him less frustrating.

    • • Furie Colossale (Colossal Fury)
      • ○ Réduction de la Puissance Physique de 35/45/55/65/75 à 25/30/35/40/45.
      • ○ Réduction du Vol de Vie Physique de 37,5% à 30%.

 

  • XING TIAN

The Relentless is certainly suitable for poor Xing Tian. Despite a number of buffs over the past year, this guardian has yet to see much success. These are some big changes for him, so we’re hoping this may finally move the needle.

    • • Rugissement Furieux (Furious Roar)
      • ○ Augmentation de la réduction de dégâts de 20/27,5/35/42,5/50% à 30/35/40/45/50%.
    • • Frappe Crochet (Hook Slam)
      • ○ Réduction du Temps de Rechargement de 14s à 14/13,5/13/12,5/12s.

 

  • ZHONG KUI

Though these shifts may seem small, they will accelerate how quickly Zhong is able to earn his tankiness. We’re also excited to see how the slight increase to his Attack Speed gives him a bit more synergy with the extra “basic” he gets from Book of Demons.

    • • Général
      • ○ Augmentation de la Vitesse d’Attaque de Base de 0,86 à 0,95.
    • • Sac à Démons (Demon Bag)
      • ○ Réduction du nombre maximum de charges de 40 à 30.
      • ○ Augmentation des Protections par charge 1,2 à 1,6.

Doubleurs des Nouveaux Costumes

  • Nout : Suehyla El-Attar
  • Hadès Rejeté Cosmique : Will de Renzy-Martin
  • Arès Défenseur Etincelant : David Autovino
  • Houyi Archer Etincelant : Jason Yang
  • Aphrodite EmbrasseMoiXOXO : Sura Siu
  • Susanoo Lame d’Onyx : Bradley Gareth

0 Commentaire(s) SUR " Notes du Patch du Mardi 20 Février 2024 "

Laisser un commentaire

Made by Skywarrior Themes.