Smite France Notes du Patch du Mardi 12 Décembre 2023 – Smite France

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Patch 10.13

Yōkai du Désespoir | Notes de Mise à Jour

Nouveau Dieu Japonais

Nouveau Dieu Japonais

Bake-Kujira

Le Yōkai du Désespoir

Passif: Malédiction de la Baleine Fantôme (Curse of the Ghost Whale)
  • Les ennemis qui infligent un Effet de Contrôle Puissant à Bake-Kujira sont Maudits. Si un ennemi est déjà Maudit, la durée de la Malédiction est rafraîchie et son effet est renforcé. Bake-Kujira convertit les Protections des objets et des compétences en dégâts d’Attaque de Base et convertit la Vitesse d’Attaque en réduction de pénalité de Déplacement. La Vitesse d’Attaque et les passifs des objets n’affectent pas ses Attaques de Base.
  • Conversion des Protections : 30%
  • Conversion de Vitesse d’Attaque : 1% de réduction de pénalité de Déplacement par 1% de Vitesse d’Attaque
  • Temps de Rechargement de la Malédiction : 10s

Eaux Agitées (Rough Waters)
  • Bake-Kujira s’imprègne d’énergie maudite. Une fois la compétence activée, Bake-Kujira augmente la portée de ses Attaques de Base et réduit sa pénalité de Déplacement lorsqu’il effectue des Attaques de Base. Il gagne également des Protections pour chaque ennemi touché par ses Attaques de Base.
  • Portée d’Attaque de Base : 20
  • Protections par cumul : 2/3/4/5/6
  • Cumuls maximum : 6/7/8/9/10
  • Réduction de pénalité de Déplacement : 50%
  • Durée : 5s
  • Coût : 60/65/70/75/80
  • Temps de Rechargement : 12s

Onde Sonique (Sonic Wave)
  • Bake-Kujira envoye une vague d’énergie maudite. Les ennemis touchés sont Ralentis, blessés et Maudits. Les ennemis déjà Maudits infligent moins de dégâts pendant 6s. Si un ennemi Maudit est touché par cette compétence, le Ralentissement est doublé et la Malédiction est amplifiée. Les Attaques de Base de Bake-Kujira réduisent le Temps de Rechargement de cette compétence de 1s en touchant un Dieu ennemi et de 0,1s en touchant un Sbire ennemi.
  • Dégâts : 80/125/170/215/260 (+30% de votre Puissance Magique)
  • Réduction de dégâts: 6/7/8/9/10%
  • Réduction de dégâts amplifiée : 12/14/16/18/20%
  • Ralentissement : 15% pendant 2s
  • Coût : 40/45/50/55/60
  • Temps de Rechargement : 10s

Ruée Ondulante (Twisting Dive)
  • Bake-Kujira rassemble sa puissance et fonce droit devant, blessant les ennemis autour de lui. Les ennemis touchés par la Ruée subissent des dégâts supplémentaires et sont Etourdits puis Repoussés vers l’endroit d’arrivée de Bake-Kujira. Bake-Kujira est Immunisé aux Repoussements pendant l’utilisation de cette Compétence.
  • Dégâts d’éclaboussure : 55/85/115/145/175 (+20% de votre Puissance Magique)
  • Dégâts de la Ruée : 80/120/160/200/240 (+30% de votre Puissance Magique)
  • Durée de l’Etourdissement : 0,5/0,75/1/1,25/1,5s
  • Coût : 50/55/60/65/70
  • Temps de Rechargement : 14s

Lamentation du Yōkai (Yokai’s Lament)
  • Bake-Kujira commence à chanter pendant les 5 prochaines secondes, gagnant un bonus de dégâts d’Attaque de Base et augmentant la portée de ses Attaques de base de 20 tout en déformant une grande zone autour de lui avec les ondes sonores. Les ennemis à entre 20 et 50 unités subissent une dilatation temporaire toutes les 0,25s de toutes leurs actions. Quitter la zone réduit petit à petit le nombre de cumuls. Les ennemis à 20 unités ne subissent pas la dilatation temporelle mais davantage de dégâts.
  • Malus de Dilatation Temporelle : 10% par cumul
  • Cumuls maximum : 4
  • Bonus de dégâts d’Attaques de Base : 20/30/40/50/60%
  • Augmentation des dégâts aux ennemis proches : 5/7,5/10/12,5/15%
  • Coût : 100
  • Temps de Rechargement : 110/105/100/95/90s

Nouveaux Costumes de Dieux

Bake-Kujira Mer Vermillon (Vermillion Sea Bake Kujira)

Recoloré Standard (Standard Recolor)

Bake-Kujira Monté (Ascended)

Illimité | Pass de l’An 10

Bake-Kujira Maîtrises (Masteries)

Costumes de Maîtrises

Mulan Zentreya

Crossover | Vshojo

Mulan Zentreya Voltage (Voltage Zentreya)

Crossover | Vshojo

Perséphone IornMrouse

Crossover | Vshojo

Némésis Kson Lame d’Emeraude (Emerald Blade Kson)

Crossover | Vshojo

Izanami Cherry Apricot

Crossover | Vshojo

Heimdall Gifleur Farfelu (Wacky Slappy)

Exclusif | Forge Colorée

Hadès Suzerain Cybernétique (Cybernetic Overlord)

Exclusif | DLC

 

Evénement Vshojo

Vshojo returns with an all new bestie and alternate looks for some of your favorite Vtubers! This event includes:

  • Un nouveau Costume de Mulan Zentreya.
  • Des recolorés pour Zentreya, Ironmouse, Apricot et Kson.
  • Et un nouveau Bouquet Cosmétique incluant un Pack de Commentateur de Zentreya !

Ne les ratez pas !

 

Equilibrage

Modes de Jeu

Duel

Duel has been dominated by the same top gods for the majority of its existence. It’s time to spice things up because 32 of the most played and victorious Gods are now auto-banned from the mode. Players will still be able to ban 12 Gods as per usual, so we’re excited to see what kind of new meta forms now that the top dogs are out of the picture. This change is intentionally designed to be extreme because it will be temporary, as we are hoping Duelists across the battleground are interested in more curated meta shifts in the coming patches. We also are keeping a close eye on the various new mechanics we’ve introduced throughout the year for future adjustments. We’re looking forward to your feedback!

 

  • Anhour
  • Hadès
  • Houyi
  • Bastet
  • Ull
  • Anubis
  • Bakasura
  • Poséidon
  • Maman Brigitte
  • Skadi
  • Freyja
  • Raiden
  • Chronos
  • Jingwei
  • Arachné
  • Pélé
  • Ah Muzen Cab
  • La Fée Morgan
  • Seth
  • He Bo
  • Ao Kuang
  • Héra
  • Kali
  • Danzaborou-danuki
  • Hercule
  • Artémis
  • Baron Samedi
  • Olorun
  • Tsukuyomi
  • Bellone
  • Zhong Kui
  • Loki

Conquête

  • Réduction de l’EXP de base des Harpies du Milieu de 42 à 38.
  • Totem Pourpre
    • Réduction du Vol de Vie Magique de 10% à 7%.

Objets

Typically we don’t want to drastically change the meta in the last major update before the SMITE World Championship. But with the current community and pro sentiment about Mages dominating the Solo lane, we decided to shake things up more in this update than we have historically. We have heard the feedback of adjusting class bonuses, but felt that was too risky to do with so little time for pros to prepare for the World Championships. Because this update is more meta shaking than we typically want to do at this time of year, some roles aren’t getting significant item changes in this update. We hope that the meta will at least slightly shift with these numerous changes, which should theoretically cause some potential shifts in the meta builds for roles like Hunters.

Crocs de Typhon (Typhon’s Fang)

  • Réduction de la Puissance Magique de 65 à 60.
  • Réduction de la conversion de Puissance Magique en Vol de Vie Magique de X2 à X1,5.

Linceul Vampirique (Vampiric Shroud)

  • Réduction de la Puissance Magique de 30 à 25.
  • Réduction du Vol de Vie Magique de 6% à 4%.
  • Réduction du gain de Santé de 3 à 2.
  • Réduction du gain de Mana de 8 à 6.

Linceul Teinté de Sang (Blood-Soaked Shroud)

  • Réduction de la Puissance Magique de 80 à 70.
  • Réduction de la restauration de Santé de 1,2% à 1% et du Mana de 1,5% à 1%.

Babiole Enchantée (Enchanted Trinket)

  • Réduction du Vol de Vie Magique de 8% à 6%.
  • Réduction de la Puissance Magique de 35 à 30.

Morceau de Pythagore (Pythagorem’s Piece)

  • Réduction du Vol de Vie Magique de 8% à 6%.
  • Réduction de la Puissance Magique de 40 à 35.
  • Réduction de la Puissance Magique de l’Aura de 20 à 15.
  • Réduction du Vol de Vie Magique de l’Aura de 8% à 6%.

Plastron de Valeur (Breastplate of Valor)

  • Réduction de la Protection Physique de 55 à 50.
  • Réduction des PdM5 de 20 à 15.

We have heard the feedback on Hybrid itemization changes and lack of good clear items for Warriors being contributing factors to Mages taking over their intended role. These are things we are looking to address in Year 11, but could not safely do right before the World Championship. We are giving some of the early Warrior items some small buffs, as we also don’t want to create a Warrior/Tank jungle meta, as well as giving some HP5 to some items that could become good options for them.

Bouclier du Berserker (Berserker’s Shield)

  • Réduction du Coût de 2300 à 2250.
  • Augmentation de la Santé de 100 à 150.

Bouclier du Gladiateur (Gladiator’s Shield)

  • Réduction du Coût de 2350 à 2300.
  • Augmentation de la Santé de 150 à 200.

Phalange (Phalanx)

  • Réduction du Coût de 2200 à 2150.
  • Augmentation de la Santé de 150 à 200.

Pestilence

  • Réduction du Coût de 2400 à 2300.
  • Ajout de 15 de PdS5.

Furie de l’Archidruide (Archdruid’s Fury)

  • Augmentation de la Protection Physique de 30 à 35.
  • Augmentation de la Protection Magique de 30 à 35.

Aubevenant (Dawnbringer)

  • Ajout de 15 de PdS5.

Hache du Guerrier (Warrior’s Axe)

  • Augmentation de la Puissance Physique de 15 à 20.

Dieux

Warriors are the class receiving the most buffs this update, for obvious reasons. We particularly focused on giving some of them increased presence in the lane, mostly through better or more consistent sustain to help withstand Mage poke.

Achille

Gloire Radieuse (Radiant Glory)

  • Augmentation du nombre de soins maximum de 3/3/3/3/4 à 4 à tous les Niveaux.

Elusion du Combat (Combat Dodge)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 14/13/12/11/10s à 12/11,5/11/10,5/10s.

Ah Puch

Ah Puch has been one of the best performing Mages in Solo, mostly due to his ability to stay healthy thanks to Hollow Ground and have constant access to poke thanks to the Cooldown Reduction he gets when picking up a corpse.

Terre des Défunts (Hollow Ground)

  • Réduction du Soin de 5% à 4% de la Santé maximale.
  • Réduction de la Réduction du Temps de Rechargement de Vague de Morts-Vivants et Explosion Cadavérique de 2s à 1s.

Apollon

Apollo was nerfed quickly after some significant community concern surrounding his spicy buffs. We are partially reverting the Mana Cost nerfs that we think have kept him from seeing play at higher levels now that we have seen that the rest of his buffs weren’t enough to push him into the meta.

Si Beau (So Beautiful)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 85% à 90%.

A Travers le Ciel (Across The Sky)

  • Réduction du Coût de Mana de 40+40/45/50/55/60 par seconde à  20+35/40/45/50/55 par seconde.

Athéna

Général

  • Réduction des PdS5 par Niveau de 0,9 à 0,8.

Déroute (Confound)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 18/17,5/17/16,5/16s à 18s.

Protectrice de l’Olympe (Defender of Olympus)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 110s à 120s.
  • Réduction de l’Atténuation de dégâts de 30% à 20%.

Bellone

Fléau (Scourge)

  • Augmentation du Soin du troisième coup d’Attaque de Base de 16/20/24/28/32 à 20/24/28/32/36.

Rassemblement de l’Aigle (Eagle’s Rally)

  • Augmentation des dégâts de 140/230/320/410/500 à 150/250/350/450/550.

Chronos

Although Mage ADCs have seen plenty of SPL play in recent months, Chronos has been noticeably absent. While increasing his Base Attack Speed may seem like a small buff, it means that any Attack Speed he receives will be more effective, including that which he gets from Accelerate.

Général

  • Augmentation de la Vitesse d’Attaque de Base de Base de 1 à 1,05.

Accélération (Accelerate)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 15s à 14s.

Geb

Onde de Choc (Shockwave)

  • Augmentation des dégâts à portée maximale de 70% à 80% des dégâts initiaux.

Bouclier de Pierre (Stone Shield)

  • Réduction du Temps de Rechargement de 18s à 17s.

Gilgamesh

We always have to be careful not to send Gilgamesh to the top of the Jungle meta in pro play, so we are only giving him extra damage to Lane Minions. His lack of sustain is a major reason why he has struggled to be a Solo lane force, and only having the HP5 while your Sun-Forged Scimitar buff was active proved to not be enough to let him lane effectively. We are changing that HP5 to be constant, with the value based on the rank of Sun-Forged Scimitar. The value is being reduced from its previous numbers, but having it all the time should be a noticeable buff.

Cimeterre Forgé par le Soleil (Sun-Forged Scimitar)

  • Augmentation du bonus de dégâts contre les Sbires de Couloir de 25% à 40%.
  • Réduction des PdS5 20/25/30/35/40 à 10/15/20/25/30.
  • Modification des PdS5 qui sont dorénavant actifs continuellement.

Loki

Our resident trickster hasn’t been performing well lately. We know how frustrating going up against Loki can be, so he is only receiving a small buff.

Disparition (Vanish)

  • Augmentation des Dégâts de Base de 30/45/60/75/90 à 35/50/65/80/95.

Maman Brigitte

Maman Brigitte certainly made a splash in her SPL debut. Madame’s Mark is meant to be an enabler for Soul Spikes, not a primary damage source itself. This nerf affects Madame’s Mark regardless of it being applied by Madame Fangs or Explosion of Souls.

Madame Crocs (Madame Fangs)

  • Réduction des dégâts de la Marque de 5% à 2,5%.
  • Réduction des dégâts de base de la Marque.

Méduse

Medusa is almost in a great spot after her recent buffs, but just needs a little bit more help. Her mana costs are quite high, and even though she uses Transcendence well we would like to give her the option to get other items as well.

Tir de Vipères (Viper Shot)

  • Augmentation des Dégâts de Base par tir de 15/20/25/30/35 à 20/25/30/35/40.
  • Réduction du Coût de Mana de 50/55/60/65/70 à 50.

Jet d’Acide (Acid Spray)

  • Réduction du Coût de Mana de 60/65/70/75/80 à 40/45/50/55/60.

Mulan

Mulan’s identity is that of a lane bully, but she actually doesn’t get to bully much until she has gotten the extra ranks on Cross Strike and Spear Thrust. We think she’s likely able to compete if she has access to those earlier.

Arc d’Entraînement (Training Arc)

  • Réduction des dégâts requis pour le deuxième rang de l’Epée et de la Lance de 2000 à 1500.
  • Réduction des dégâts requis pour le troisième rang de l’Epée et de la Lance de 5000 à 4500.

Poséidon

Poseidon quickly swam to the top of the Mages dominating Solo, but he has been quietly very good for the majority of Year 10. A large part of his strength at a high level is how hard he is to lock down thanks to Trident and his objective damage, so we are nerfing both of those aspects of his kit.

Changement de la Marée (Changing Tides)

  • Réduction des dégâts supplémentaires à Marée Haute de 20% à 15%.

Trident

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 16/15/14/13/12s à 15s à tous les Niveaux.
  • Réduction des Dégâts de Base de 30/40/50/60/70 à 20/30/40/50/60.

Raiden

Raijin is the poster-god of the Mage Solo meta, so we wanted to make sure he didn’t go untouched.

Tempête de Percussions (Percussive Storm)

  • Réduction des Dégâts de Base de 35/50/65/80/95 à 30/45/60/75/90.

Ratatosk

After climbing his way to the top of the jungle meta, we have to ask Ratatoskr to hop down a few branches.

Explosion de Glands (Acorn Blast)

  • Réduction des dégâts de 70/95/120/145/170 (+60% de votre Puissance Physique) à 70/90/110/130/150 (+55% de votre Puissance Physique).

Rāvana

Ravana had a dominant stretch in the meta early in Year 10, but it was as a result of stacking Damage Mitigation. He just wasn’t hitting hard enough to warrant buying full damage, so we are giving him more scaling. Keep those hands up, he’s looking to fix some faces.

Assaut de Prāna (Prana Onslaught)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 90% à 95%.

Ruée Mystique (Mystic Rush)

  • Augmentation de la Contribution Physique de 100% à 110%.

Sylvanus

Changing a CC to no longer be reduced by Diminishing Returns is something we still want to use very sparingly, but Nature’s Grasp was a good candidate for it. Since Roots were changed to interact more consistently with Diminishing Returns, Sylvanus has struggled. Enemies hit by Nature’s Grasp are often able to move significantly before Sylvanus can, since their Stun duration happens while they are being pulled. With this change, that should happen less often.

Poigne de la Nature (Nature’s Grasp)

  • L’Etourdissement n’est dorénavant plus réduit par les Réductions aux Contrôles Successifs.

Tchernobog

We heavily nerfed Chernobog’s early lane clear in 10.12, but his pro presence remained. Since heavily nerfing the early game didn’t affect him, we are taking a different approach this time around.

Cauchemard Vivant (Living Nightmare)

  • Augmentation du Temps de Rechargement de 110s à 120s.
  • Réduction de la Vitesse de Déplacement de 20% à 15%.
  • Réduction de l’Atténuation de dégâts de 10/12,5/15/17,5/20% à 5/7,5/10/12,5/15%.

Týr

Tyr is a Warrior that doesn’t need a lot of help to improve his laning phase, as he is already quite strong there.

Intrépide (Fearless)

  • Augmentation de la Contribution Physique en Assaut de 50% à 55%.
  • Réduction du Temps de Rechargement de 15s à 15/14,5/14/13,5/13s.

Zeus

Despite Zeus being a premiere damage Mage, his ultimate doesn’t do much to help with that identity. We felt that Lightning Storm needed a bit more BOOM in the later stages of the game.

Tempête d’Eclairs (Lightning Storm)

  • Augmentation des Dégâts de Base de 100/130/160/190/220 à 100/145/190/235/280.

Doubleurs des Nouveaux Costumes

  • Bake-Kujira : Jimmie Yamaguchi
  • Heimdall Gifleur Farfelu : Mark Rogers
  • Mulan Zentraya : Zentreya
  • Hadès Suzerain Cybernétique : Kim Strauss
  • Awilix Star des SWC : Brynn Apprill

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