Notes du Patch du 26 Septembre 2017
Patch 4.18 : Voyage vers Asgard
Merci à FunSoluces et Kingkkrool pour la traduction.

Nouveaux Costumes de Dieux
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Ymir Ymal au Ventre (Belly Ache) |
| (Costume Exclusif – Odyssée 2018) |
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Fonds d’Écran : 1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920 |
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Fenrir Inugami (Inu Gami) |
| (Costume Exclusif – Odyssée 2018) |
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Fonds d’Écran : 1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920 |
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Daji Sadique à Paillettes (Sequined Sadist) |
| (Costume Exclusif – Odyssée 2018) |
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Fonds d’Écran : 1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920 |
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Niké Augure (Harbinger)
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| (Costume Achetable Directement) |
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Fonds d’Ecran : 1920×1080 | 2560×1440 | 3840×2160 | 1080×1920 |

L’ODYSSÉE 2018
Objets Achetables – 20% de réduction pendant le patch 4.18
- • Emote Globale Heure de SMITE
- • Ymir Ymal au Ventre
- • Fenrir Inugami
Objets Bonus
- • Daji Sadique à Paillettes
Nouvelles Quêtes et Accomplissement
- • 7 Quêtes Scandinave
- • Accomplissement Conquérant Scandinave
- ► Récompense : Ecran de Chargement Scandinave

ACCOMPLISSEMENTS DE DIEU
HACHIMAN
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Archerie Montée (Mounted Archery) Avec Hachiman, touchez 5 Dieux ennemis avec une utilisation de sa Compétence Ultime, Archerie Montée. |
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Étourdisseur Numéro 1 (Number 1 Stunnah) Avec Hachiman, Étourdissez 2 Dieux ennemis avec une utilisation de sa compétence Iaïjutsu. |

PROJET OLYMPE
“In this Patch, we have a few more additions to Project Olympus. Spectator is seeing a small adjustment that will greatly improve visibility to SPL and general Spectator viewers. Le regroupement des serveurs a été désactivé grâce au succès de la multi-file d’attente. Et, enfin, les joueurs auront une fonctionnalité depuis longtemps attendue : la personnalisation aléatoire !”
Spectateur
“Les Barres de Santé en mode Spectateur étaient sombres, rendant moins lisibles les lignes de 100 de Santé ainsi que la Santé manquante, surtout lors des paramètres de vidéo compressée. Nous avons modifié les couleurs pour les rendre plus claires afin d’améliorer la visibilité (et nous avons changé quelques couleurs plus chaleureuses pour le mode Daltonien, pour coller aux couleurs de la mini-carte pour les Tours/Phénix/Titans).”
- Mise à Jour des couleurs des barres de Santé et de Mana pour accroître le contraste pour le mode spectateur.
Désactivation du Regroupement des Serveurs sur toutes régions
“Le regroupement des serveurs a été à la base mis en place pour aider les régions avec peu de joueurs à avoir des matchs plus équilibrés et moins de temps d’attente, mais ça avait le défaut de déplacer les joueurs à des endroits où le temps de latence était plus élevé. Bien que cela aidait, ce n’était pas une solution parfaite. Avec la sortie de la multi-file d’attente, les joueurs des régions avec peu de joueurs ont eu un outil pour rejoindre plusieurs files d’attentes, ce qui aidait tant l’équilibrage que les temps d’attente. Avec sa sortie, il n’y a plus besoin de garder le regroupement des serveurs.”
Personnalisation Aléatoire
“Les joueurs peuvent maintenant choisir de manière aléatoire leurs éléments d’interface. Ce paramètre est disponible sur la section de personnalisation du joueur et peut être activé individuellement pour chaque section. Les seules éléments ne pouvant être aléatoires sont les Cadres de Chargement et les Avatars.”
- Les joueurs peuvent maintenant choisir l’option “aléatoire” pour chaque partie pour les Ecrans de Chargements, les Piédestals, les Timbres de Saut, les Emotes Globales, les Sigles de Rappel, les Packs de Commentateurs, les Thèmes Musicaux, les Thèmes d’Interface, les Apparences de Fontaine, les Effets de Montée de Niveau.
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- ► Les joueurs ne peuvent pas choisir l’option “aléatoire” pour les Cadres de Chargement et les Avatars.

DIVERS
- • Correction d’un problème où les joueurs ne pouvaient pas activer les balises aléatoires.
- • Correction d’un problème où les joueurs utilisant les balises aléatoires ne les avaient pas aléatoires dans la partie.
- • Correction d’un problème où les joueurs bloqués pouvaient contacter le joueur les ayant bloqués.
- • Correction d’un problème où les joueurs en NPD (DND) pouvaient toujours être contactés.
- • Les joueurs bloqués par un joueur ne peuvent plus rejoindre de Partie Personnalisée créée par ce joueur.
- • Correction d’un problème où les joueurs en Grand Maître recevaient toujours une pénalité de 2 PT.
- • Correction d’un problème où les joueurs ne recevaient pas de Coffre Triomphant après avoir remporté une partie. Ça devrait déjà être résolu lors du patch 4.17 pour les Consoles.

Corrections de Bugs – Objets
MALICE
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BÂTON D’ASCLÉPIOS (ROD OF ASCLEPIUS)
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Corrections de Bugs – Dieux
AH MUZEN CAB
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Général
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AH PUCH
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Général
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CHAC
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Général
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CHRONOS
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Général
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FENRIR
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Général
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HACHIMAN
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Général
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HADÈS
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Général
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ISIS
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Général
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NOX
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Terreur Nocturne (Night Terror)
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RAIDEN
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Général
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RAMA
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Général
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RATATOSK
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Rafale (Flurry)
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SOBEK
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Général
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SYLVANUS
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Général
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ZEUS
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Général
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Équilibrages – Objets
Ancile“Ancile was an anti-caster Item with a mixed identity. It was not quite defensive enough to survive against sustained damage from a Mage and it was not offensive enough to allow for players to threaten a caster. We are moving it towards the offensive direction, encouraging players to get in close and deal damage to magical gods. This will set them up to be near a target when the Passive effect activates, gaining much more use out of it.” |
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Arc d’Atalante (Atalanta’s Bow)“Atalanta’s Bow was added to provide Hunters with a Movement Speed option that could still contribute toward their end game build. The problem with is was that it did not provide enough Attack Speed to replace another Item in hunter builds. We are increasing this stat to let it better compete with those items.” |
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Pendentif de Chronos (Chronos Pendant)“Chronos Pendant underwent some serious changes at the beginning of Season 4 that made it much more powerful but also more costly. The additional cost has made it very difficult to fit it into builds and also increases the max cost of Mage builds, which are already some of the most expensive. A slight cost reduction will allow it to find a home in core builds for a variety of Mages.” |
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Lâme de la Sorcière (Witchblade)“Lifesteal can be a valuable stat, but on an Item that is largely defensive and utility oriented it became useless. We are removing the Lifesteal on Witchblade and replacing it with 10% Cooldown Reduction. This stat will have a more meaningful use on most characters that want to situationally pick up this type of utility Item.” |
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Équilibrages – Dieux
ARTIO“Artio is in a much healthier spot than her initial launch, but she is still has some room for adjustment. Life Tap and Heavy Charge are seeing cooldown increases, reducing her long range control and mobility. Decompose is also seeing a decrease in its protection debuff, limiting how much shred Artio can provide for herself and her team. Both these changes should help enemies handle the utility and presence Artio has in a teamfight.” |
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Décomposition (Decompose) (Passif)
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Pompage Vital (Life Tap) (Charge Lourde (Heavy Charge))
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CAMAZOTZ“Camazotz has become a dominant jungle pick with his high sustain, poke power, and gank potential. Screech’s Echo buff provides a large bonus to his Physical Power which further empowers his strengths. In this Patch, it is seeing a slight nerf to decrease the effect it has on his entire kit. Vampire Bats is also receiving a damage decrease, lowering Camazotz’s ability to quickly dive a carry and burst them down and allowing the enemy more time to respond.” |
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Grincement (Screech)
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Chauve-Souris Vampire (Vampire Bat)
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KUZENBO“Heeeeyyyyy! In the last few patches Kuzenbo has seen adjustments to improve how he feels to play with and how he feels to play against. He has become much more consistent in his ability to control a fight. In this Patch we are focused on increasing how often he can impact a fight, especially in the early game. Sumo Slam and Watery Grave’s cooldowns are being reduced, giving him access to much more control over the course of a match.” |
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Frappe Sumo (Sumo Slam)
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Tombe Aqueuse (Water Grave)
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RATATOSK“Ratatoskr has struggled compared to other Assassins and Junglers. While his early game is pretty strong, he quickly falls off compared to other Assassins that fill similar engaging and diving roles. We are increasing Flurry’s scaling to help him extend into the mid and late game, while giving the protection shred from Flurry an increase in strength. When he fully use this skill it will further empower his other abilities, while also helping the other members of his team to deal damage.” |
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Rafale (Flurry)
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SKADI“Skadi’s control through Permafrost and damage from Kaldr have allowed her to be one of the most consistently strong Hunters. We are reducing the radius of Permafrost at later ranks, lowering how many gods Skadi can affect with her ice slide crowd control. Additional, Kaldr’s dash damage is seeing a decrease, lowering Skadi’s overall burst potential.” |
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Rune de la Chasse (Rune of the Hunt)
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Pergélisol (Permafrost)
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TELLUS“Terra is seeing a shift in her power this Patch. Monolith is a highly flexible ability when shattered. It provides strong early game lockdown when combined with Crushing Earth’s stun and applies a widespread root to control areas in the later stages of the game. We are removing the root from this ability and replacing it with a slightly longer lasting slow, giving more room for counterplay in both the single target and teamfight scenarios. Previously, because of its power when shattered, we allowed it to be destroyed quickly. This limited how it could be used to block shots or heal Terra’s allies. We are increasing the number of shots required to kill it, bringing more power back to its unshattered form.” |
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Monolith (Monolithe)
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THOT“Thoth is a difficult God to adjust, given his overall low performance at most levels of play but high success at the very top end. In this patch we want to make adjustments to bring these two skill levels closer together while helping players have better information when fighting against Thoth. Each of his damaging abilities are having updated visuals to better indicate their hitboxes. His Ultimate’s audio cue will now be heard from a longer range, helping players know when it is coming from out of sight. Final Judgement will now be more powerful when quickly fired but will reach the same bonus damage it currently reaches when fully charged. The maximum damage it can do however is being reduced, lowering Thoth’s ability to one shot opponents in later stages of the game.” |
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Assaut de Hiéroglyphes (Hieroglyphic Assault)
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Esquive et Punition (Evade and Punish)
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Jugement Final (Final Judgement)
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TYR
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Intrépide (Fearless)
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Changement de Posture (Change Stance)
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